KARAKUZU-TÜRKMEN ŞELALERİ-KARAKUZU

April 7, 2024
April 2024

near Karakuzu, İzmir (Türkiye)

Doğa yürüyüşümüze Karakuzu köyünden başladık. Köyde bir kahvahane ve bakkal var. Ramazan ayı nedeniyle kahvahane kapalıydı. Bakkal gün boyunca açık oluyor. Akşam üzeri de köylü kadınlar cami önündeki meydanda kendi ürettikleri ürünleri, süt, yumurta, köy ekmeği, ot vs satıyorlar.
Köy çıkışından güneye doğru Dumanlıdağ patikalarına girdik. Zaman zaman yeni açılan orman yollarını da kullanarak, genellikle de patikaları izleyerek büyük şelaleye yürüdük. Burada yaptığımız kısa bir dinlenmeden sonra şelale patikasına girerek önce büyük şelaleyi gördük, fotoğraflarımızı çekip küçük şelaleye indik. Burası da görülmeye değer güzel bir doğa köşesi.
Şelale ziyaretlerimizden sonra yukarıya çıkıp şelale deresi kenarında su ve kuş sesleri eşliğinde yemek molamızı yaptık.
Moladan sonra yine çoğunlukla patikalarda yürüyerek Karakuzu köyüne indik.
Biraz taşlı, çakıllı, biraz çalılı, patikalar çoğunlukla çalılarca kapanmış olsa da, yürümesi zevkli, fazla zorluğu olmayan bir parkur.
Parkura başlamadan Karakuzu köyünden, ya da daha önceden günlük ihtiyacınız kadar yiyecek ve içecekler tedarik edilmelidir. Bir yerde suyu akan bir çoban çeşmesi var ama, önceden tedarikli başlamak daha iyi olur.

KARAKUZU

PATİKA

MÜŞTAK'IN AĞILI

ÇEŞME

PictographRisk Altitude 1,243 ft

Bu bölümde yukarılara tırmanmak çok risk içeriyor. Deneyimli ve donanımlı doğa yürüyüşçüleri için uygun diyebiliriz. Yukarıda küçük bir gölet var. Bu göletten güney doğu yönüne meşelikler arasından inilince Büyük şelaleye ulaşılıyor.

PATİKA/SEMBOL MEŞE AĞACI

Buradaki taş çoban evi altındaki bu meşe ağacı yanından dereye inen patikadan devam edilmelidir. Patika yukarılara çıkınca 5. kilometreden sonra 7.5 km den başlayarak güney yönüne devam etmek gerekir.

DERE

GÜZELHİSAR BARAJI MANZARASI

MEŞE AĞAÇLARI

PictographWaterfall Altitude 863 ft

SU UÇURAN ŞELALESİ

Bu güzel yere "Su Uçuran Şelalesi, Uçan Su Şelalesi, Karakuzu Şelalesi, Çukurköy Şelalesi ve Türkmenköy Şelalesi" gibi adlar veriliyor. Sonuç değişmez, her bir ad da bu güzel doğa harikası yeri betimliyor sonuçta.