Karakuyu Köyü - Akkoç Köyü Geçişi

February 24, 2018
February 2018

near Karakuyu, Antalya (Türkiye)

Ömer Faruk Gülşen hocamızın rehberliğinde yürüyüşçüler tarafından pek bilinmeyen bakir bir alandayız.
Antalya bölgesi Kıvrımlı dağları. Beydağlarının kuzey ucu Korkuteli’nin Karakuyu köyündeyiz.
Hava açsam mı yağsam mı kararsızlığında. Sabahında etkisi ile serin bir havada Karakuyu’dan İki dağ arasındaki Yayla Alanına doğru yavaş yavaş yükseliyoruz. Dere yatağı olan bu bölümde sürekli bir dereden ziyade yoğun yağışlarda su aktığı belli. Yayla alanının biraz üstünde bir sarnıç var ama yıkılmış, derin bir havuz görünümünde. Durmak yok yükselmeye devam derken Kuyu Alanına ulaşıyoruz. Burada biraz soluklandıktan sora bu parkurun en yüksek tepesine ulaşıp bir gedikten inişe geçerek derin bir koridor havası veren alandan Kayacıkbaşına doğru ilerlemeye çalışıyoruz. Zira burası bir çok patikayı içinde barındırıyor ama hedef belli Akkoç Köyü altındaki Kayacıkbaşı. Bu bölüm biraz dikkat istiyor. Sonunda Kayacıkbaşına vardık. Burada bir çok kuyu var su takviyesi yapılabilir. Kayacıkbaşından sonra toprak yolu takip ederek Akkoç Köyüne ulaşarak etkinliği sonlandırıyoruz.
Parkur bence 3 ile 3.5 zorluk derecesine sahip. Tamamen kayalı patika şeklinde.

Akkoç Köyü

Yayla Alanı

• Photo of HÜSEYİN KÖKEN
    HÜSEYİN KÖKEN Mar 17, 2020

Metin bey merhaba. Rotanızı ve yazınızı alıyorum izninizle. Teşekkür ederim. Manavgattayım. TOROS KERVANI DOĞA GRUBU. Yolunuz düşerse mutlaka beklerim. Manavgat belediyesi kitap kafe sorumlusuyum.

• Photo of Metin ULUIŞIK
    Metin ULUIŞIK Mar 17, 2020

Merhaba hüseyin Bey, tabi alabilirsiniz. Manavgat'a geldiğimde uğramaya çalışırım.