Karaköprü - Yumru Dağı - Karaköprü

1999
September 22, 2019
September 2019

near Bağlıca, Antalya (Türkiye)

70'li yıllardan beri mukim olduğumuz, bol çocukluk hatıralı güzelim yaylamızdan başlayan ve Yumru Dağı olarak bilinen yükseltiye tırmanmayı, ilave olarak da bol karstik çukurlu ormanlık alandan geçmeyi amaçlayan etkinlik eski göç yolunun çok azı ayakta kalmış bir kısmından geçerek Kaş Yaylası kuzeyinden batıya döndü ve kısa bir mağara ziyareti sonrası güneybatı hattından ilerleyip bir süre sonra toprak araç yolunu kesti ve mutedil bir tempoyla yükselmeye başladı. Bir süre kayalık yamaçlardan kolayca ilerleyen hat, sahili Toros ardı yaylalara bağlayan en önemli geçitlerden Koç Davut Boğazına tepeden bakan bir sırta ulaşarak yönünü batıya çevirdi ve rahat bir yürüyüşle öğle civarı Yumru tepesi zirvesine ulaştı. Bir süre manzaranın keyfini süren yürüyüş, kuzey yamaçtan dik bir inişle orman sınırına ulaştı ve burandan oldukça zorlu iniş çıkışlar içeren, keskin kayalarla çevrelenmiş karstik çukurların içinden ve kenarından geçerek Sapadere Yaylasına ulaştı. Bu noktadan bir süre Doğu hattında alçalan parkur, araç yoluna girerek 8 saat ve 11 km sonunda başladığı noktada sona erdi.

Öneriler;
1) Orman geçişi olukça kırıcı olduğundan uygun bir ayakkabı tavsiye ederim.
2) Su açısından çok verimli olmayan hat için, sıcak Eylül güneşi altında 2 lt su yetersiz kaldı.
3) Ormana girmek istemeyenler için - orman geçişi can sıkıcı olabilir - aynı hattan geri dönmek ya da daha da doğuya ilerleyip Cinaliler Mahallesine inmek ve araç yolunu takip etmek bir alternatif olabilir.

Ekip:
Hüseyin Sezen
ve
Ben

PictographWilderness hut Altitude 4,590 ft

Adı zaman zaman Karı Köprüsüsü (ki yıllarca biz de böyle bildik :) ) ya da Darı Deresi olarak anılsa da, kadastro haritalarında Kara Köprü olarak adlandırılmış. Başlangıç noktası olarak seçilme nedeni burada bulunan fakirhanemiz.

Su

Bu yamaç içerisinde yer alan bir göl'den kaynağını alan su, kurak zamanlarda sonbahara doğru kurusa da oldukça güzel bir suyu vardır.

PictographRuins Altitude 4,714 ft

Patika

Sapadere Çayı boyunca uzanan köylerin ve Demirtaş etrafında yer alan Yörük Köylerinin pek çoğunun yaylalarına ulaşımı sağladığı Koç Davut Geçidinin devamı olan eski patikadan arda kalan son bölümlerden biri bu noktada izlenebiliyor.

Şimdilerde adı Beldibi olan köyün yaylası sırtını Karasay tepesine vermiş olarak bu noktadan izlenebiliyor.

Gazipaşa köylerinin yaylası olan ve bir kaç mahalleden oluşan (Kaş, Kaşkökyurt ve Delikaş) bölge, Pınarlıkır Dağı'nın batı eteklerinde kadraja giriyor.

Rastladığımız ender su kaynaklarında biri.

PictographCave Altitude 4,881 ft

Mağara

Ağıl olarak da kullanılan karstik mağara.

Koç Davut Geçidi

Pek çok köyü yaylalarına bağlayan meşhur geçit. Kısa hikayesi için Bkz. http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/576633166_2-

Zirve

1839 m'lik zirvesi ile Kıbrıs Çıkarması için seyir terası. Akrabalarım bu tepeden atılan bombaların sesini duyduklarını ve infilak edişlerini gördüklerini oldukça emin bir dille anlatırlardı. Bu noktadan Kıbrıs'ın en kuzeyinde yer alan Koruçam Burnu'na olan mesafe yaklaşık 132 km ya da 70 Deniz Mili. Pek çok parametreye bağlı olmakla birlikte 1,80 cm boyunda bir insanın deniz seviyesinde düz olarak 4,8 km görebileceği varsayılır. Bu durumda teori doğru varsayılabilir :) Bilimsel bir analiz için h1 ve h2 alanlarını bombanın düştüğü yeri deniz seviyesinden 10 m ve dağın yükseliğini 1839 m olarak doldurdum ve sonuç 164 km'den görebilmek mümkün :) . Sağlaması için bkz. http://members.home.nl/7seas/radcalc.htm

PictographThermal waters Altitude 4,514 ft

Kazan böğet

Sonsuz derinliği ile bizi uzunca bir süre korkutan minik su birikintisi. Ben mi büyüdüm o mu küçüldü.. İşte bunlar hep matrix.