Karagöl (Borçka )- Atanoğlu Yaylası- Beyazsu Yaylası

Photo ofKaragöl (Borçka )- Atanoğlu Yaylası- Beyazsu Yaylası Photo ofKaragöl (Borçka )- Atanoğlu Yaylası- Beyazsu Yaylası Photo ofKaragöl (Borçka )- Atanoğlu Yaylası- Beyazsu Yaylası

September 16, 2016
September 2016

near Kaynarca, Artvin (Türkiye)

karagöl girişinde yoğun trafik olması nedeniyle rotada olmayan 2 km lik yokuş çıkışı ile karagöle ulaştık. yürüyüşe hızlı bir şekilde başlama gerekliliği nedeniyle karagölün etrafını dolaşmak mümkün olmadı. şavşat karagöl ve borçka karagöl ikiside farklı güzellikleri sunuyor. Karagöl dağ yolunda tempolu bir yürüyüş ile 1494 rakımdan 2537 rakımdaki Beyazsu yaylasına toplam 17 kilometrede 1137 metre yükseldik. Ormanı, arazinin yapısı nedeniyle kıvrım kıvrım dönen yolları, uçurum kenar geçişlerinu, sisin doğaya verdiği keyfi izlemek güzeldi. yürüyüşe geç başlamamız nedeniyle yürüyüşün 2 saatine yakını sağanak yağış, sis ve karanlığın etkisinde gündüz keyifli olacak uçurum geçişlerini gece geçmek biraz riskliydi. Sırtını Karçal dağına yaslamış Beyazsu yaylasına ulaştığımızda saat 22:00 civarıydı. sağanak yağış yağmurluk ve tüm korumalara rağmen içimize işlemişti. bazı yürüyüşçüler çadırı tercih etse de. yaylada kalan 2 haneden birisinin cömert iki oda açalım bayanlar ve erkekler için demesi çadırı tercih eden bizim gibi yürüyüşçülerin bazıları için hem yayla evini deneyimlemek hemde odun ateşinde kuzinede ısınmak paha biçilemez bir deneyimdi. sabah bizim kahvaltılık malzemelerimiz ve ev sahibinin hazırladığı kaynamış süt,yeni yapılmış sıcak köy tandır ekmeği, mıhlama, bal , köy peynirli kahvaltı superdi.

• Photo of oksenol
    oksenol Jul 5, 2022

Merhaba Bu kaydınızı karadenizyuruyusyolu.blogspot.com kapsamında güneşli bir havada kullandım teşekkürler

• Photo of baydere
    baydere Oct 17, 2023

Birçok rota yürüdüm. Borçka Karagöl - Atanoğlu Yaylası - Beyazsu - Yıldızlı Göl - Gorgit Ormanları - Macahel en muhteşemlerinden birisiydi. Üzerine atlayıveresiniz gelen pamuk bulutları, buz gibi suları, harika ormanları, endemik bitki örtüsü, güzel insanları ile unutulmaz, unutuuulmaaaz...