Karagöl - 3: Karagöl - Usta Göleti - Yaylak Göleti

Photo ofKaragöl - 3: Karagöl - Usta Göleti - Yaylak Göleti Photo ofKaragöl - 3: Karagöl - Usta Göleti - Yaylak Göleti Photo ofKaragöl - 3: Karagöl - Usta Göleti - Yaylak Göleti

February 24, 2021
February 2021

near Kışlacık, Ankara (Türkiye)

Yürüşümüze Karagöl otopark'ından başlıyoruz. Orman İşletmesinin arkasından yükselerek devam ediyoruz. Yürüyüşümüzün ilk 200 metresi hafif çamur ancak sonra çamur azalıyor ve yerini sert kara bırakıyor. Ayağımızın altında ezdiğimiz kar ile 1564 metrede Yağveren Tepesine doya doya bakıyoruz. Ardından Kızıleyik - Yıldırımevci karayolunu kesen ayrımdan Usta Göleti'ne doğru tırmanmaya başlıyoruz. Güneş sürekli tepemizde ve karlı doğayı ışıl ışıl aydınlatıyor. Yer yer patikada kar kalksa da çamur ile karşılaşmıyoruz. Karıncalığın Tepe'nin güneyinden yol alarak Üçler Köyü yol ayrımına kadar yükseliyoruz. Ardından Küpelipınar ve Gevurkaya Tepelerinin doğusundan bolca güneş alarak yürüşümüze devam ediyoruz. Yaylak Göleti'ne giden uzun patikanın ayrımından sonra 1742 metrede zirveyi tamamlıyoruz. Karaçam Tepesi'nin güneyinde kalan Usta Göleti'ne yaklaşmaya başlıyoruz. Burada patikanın sol tarafındaki orman dağlara doğru çekilerek uzun bir açıklık alanda bembeyaz bir kar örtüsüyle bizi karşılıyor. Sağ tarafımız ise enfes kızılçam ormanıyla sık bir şekilde kayalar üzerinden yükseliyor. Usta Göleti'nden sonra, Yaylak Göleti'ne gitmek üzere çıkışımıza bir süre daha devam ediyoruz. Yaylak Göleti'nin yolu oldukça karlı ve yürürken çok zorlanıyoruz. Orta Tepe'nin doğusunda kalan Yaylak Göleti'ne vardığımızda mola veriyoruz. Bir saatlik molanın ardından Usta Göleti'ne geri dönüp Kışlacık ve Yaylak yaylalarının arasından sürekli inerek Karagöl Otoparkına varıyoruz.

Hava yaklaşık 10-12 dereceydi. Yalnızca polarlarla yürüdük. Hissedilen sıcaklık oldukça yüksekti. Yaylaların suları içilebilir iyi sulardı. Ayrıca yanımızda bize her zaman geldiğimizde eşlik eden 5 adet dağcı köpekle çok zevki bir yürüyüş oldu.

PictographPicnic Altitude 0 ft

Yaylak Yaylası

Kışlacık Yaylası

PictographSummit Altitude 0 ft

Karacam Tepesi (1760 metre)

PictographCar park Altitude 0 ft

Otopark

Yağveren Tepesi'ne Bakış

Photo ofKızıleyik - Yıldırımevci Karayolu Ayrımı Photo ofKızıleyik - Yıldırımevci Karayolu Ayrımı Photo ofKızıleyik - Yıldırımevci Karayolu Ayrımı