Karacasöğüt Mağarası -Suçıkan ağzı - Marmaris. 22/09/2020

Photo ofKaracasöğüt Mağarası -Suçıkan ağzı - Marmaris. 22/09/2020 Photo ofKaracasöğüt Mağarası -Suçıkan ağzı - Marmaris. 22/09/2020 Photo ofKaracasöğüt Mağarası -Suçıkan ağzı - Marmaris. 22/09/2020

10 minutes
15 minutes
September 22, 2020
September 2020

near Bayır, Muğla (Türkiye)

Tevfik Erdemgüler
Tekli Yürüyüş. 22/09/2020
Karacain Mağarası - Somaklıkaya Mağarası - İntepe Mağarası - Karacasöğüt Mağarası.
** Somaklıkaya Suçıkan ağzı **
** Somaklıkaya Düdeninin 3 ağzından biri. Fosil bölümü. Damlataş oluşumları var. Su açısından zayıf bölüm.
Hava açık güneşli.
Yol boyunca çeşme yok.
** Yarasa yok.
** Mağara içinde su yok.
** Mağaranın içinde 1. Ve 2. Salonu geçtim. 2.salonun bitiminde enine içinde su olmayan çukurluk vardı. Burdan sonra kısa bir tırmanışla mağara devam etmekte.
** 1.salonda sol tarafta derin bir çukur var. İçinde su yok. Sifonun oluştuğu yer. ( 7. Ve 11. Fotoğraflar)
** Somaklıkaya = Somalıkaya
** Botla gezilen ve gölün olduğu bölüm diye bahsedilen yerler , mağara su dolduğu zaman görülebilmektedir.
** ** Subatan ve suçıkan bölümü yarı aktifdir. Yağışlı dönemde içinden su akan bu bölümün sonu sifonla biter. Susuz dönemde sifonun olduğu çukur (sol tarafta) görülebilir.

• Photo of banukyollarda
    banukyollarda Feb 12, 2021

Selamlar, yaklaşık 10 yıl önce bu mağaranın sulu /susuz tüm bölümlerini baştan sona (giriş çıkış farklı noktalar olmak üzere) geçtik. Yıllar sonra geçen ay farklı kişilerle tekrar bulalım desek de bulamadık fakat devamı olmayan, içine derenin aktığı başka bir dev oyuğa denk geldik. (suyun çok kuvvetli akması nedeniyle içine giremedik ama görüldüğü kadarıyla devamı yoktu) Eğer bahsettiğim yeri biliyorsanız, size sorum, esas mağaranın bu bahsettiğim yere yakın olup olmadığı. Teşekkürler.

• Photo of tevfik erdemgüler
    tevfik erdemgüler Feb 12, 2021

Selam. Bulduğunuz oyuk benim rotadaki yer mi ?
    Somaklı düdenin 3 ağzı var. Ben sadece rotamdakine girdim. Diğerini köylülerden öğrendim. Ancak orman geçit vermediği için bulamadım.

• Photo of tevfik erdemgüler
    tevfik erdemgüler Feb 12, 2021

Tahminen senin blogtaki resmin benim girdiğim mağaranın devam eden kısmına benziyor.