Kar Yürüyüşü (Kuzuyayla Tabiat Parkı - Kartepe Zirve) - 2

Photo ofKar Yürüyüşü (Kuzuyayla Tabiat Parkı - Kartepe Zirve) - 2 Photo ofKar Yürüyüşü (Kuzuyayla Tabiat Parkı - Kartepe Zirve) - 2 Photo ofKar Yürüyüşü (Kuzuyayla Tabiat Parkı - Kartepe Zirve) - 2

January 17, 2019
January 2019

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

kuzuyayla tabiat parkı içindeki kafe --> kartepe zirve --> kuzuyayla tabiat parkı içindeki kafe
(gidiş dönüş aynı rotadan)

haritada görülen rota sadece zirveden dönüşü kapsıyor ve son 1 kilometresi yanlışlıkla kaydedildi yani aslında tek yönde yaklaşık 4,5km tutan bir parkur. biz kafenin olduğu yerden başlayıp zirveye kadar yürüdük ve aynı yoldan geri döndük, toplamda 9km kadar yürümüş olmalıyız.

yürüyüşümüzün zirve yönündeki ilk kısmı, karda yol açarak ilerlediğimiz için oldukça yorucu geçti ancak parkur normalde kolay; genişçe bir toprak yoldan oluşuyor ve patika bile içermiyor sayılır.

karanlığa kalmamak için dönüş yolunda yani görülen rotada olabildiğince hızlı ve uzun mola vermeden ilerledik, gidişte yol açıldığı için dönüşte daha hızlı ilerleyebildik.

bu güzergâhta kar yürüyüşü yapacakların dikkat etmesi gereken en önemli konu, eğer kendilerinden önce karda batmayacak kadar yol/iz açılmamışsa, ortalama diz boyunda olan karda yol açarak zirveye kadar çıkıp geri dönmenin oldukça yorucu olacağı ve dönüşte karanlığa kalma ihtimallerinin olduğu. biz 4 kişi ilk başta parkurda yalnızdık ancak bir süre sonra, açtığımız yoldan hızlıca bize yetişen 2 farklı kalabalık yürüyüş grubunun da parkura girmesiyle, tüm yolu kendimiz açmak zorunda kalmadık.

not 1: rotanın 1,8km noktasında, normal yolun aslında bir çember çizdiği görülebilir ancak biz çok kısa bir kestirme kullanarak orayı biraz kısalttık. yerde yüksek kar varken bu kestirme kolay oldu, normal havalarda yoğun çalılık varsa, o kestirme kullanılamayabilir.

not 2: aracınız kış/kar koşullarına uygunsa, kuzuyayla tabiat parkı girişinden içerideki kafeye kadar araçla gidilebilir. o arada karın kabasını temizleyen bir kepçe sürekli çalışıyordu biz gitttiğimizde ancak yine de kayan, gidemeyen araçlar oldu.

not 3: yürüyüş notları ve daha fazla fotoğraf için aşağıdaki adrese bakabilirsiniz.