Kaposvar, Zselic

February 6, 2017
February 2017

near Lonkahegy, Somogy (Magyarország)

05.02.2017.
Kaposvar, Zselic park prirode

Drugi dan boravka u Kapošvaru u pola osam ujutro krenuli smo sa namerom da prođemo deo staze u parku prirode Zselic. Ponovo od doma učenika najpre prolazimo kroz grad, stižemo do železničke stanice gde postoji pešački prelaz iznad pruge, nailazimo na markacije koje dalje pratimo.

Staza vodi ka jezeru Torocskei to, oaza za ribolovce. I ovo jezero je još većim delom pod ledom, nigde nikoga nema, samo pas čuvar kod kuće čuvara jezera lavežom daje znak da nas je primetio. Upadamo u blatnjavi deo puta, pretpostavio sam da će toga biti, u jednom momentu skrećemo sa pravog puta u nameri da zaobiđemo blato no shvatamo da će nas taj put odvesti daleko pa improvizujemo silazak i ponovni uspon na pravu stazu. Posledice su vidljive, par momačkih ogrebotina po rukama, nogama i licu.

Sledi najgori deo staze, put uz njivu, blato neviđeno, tek danas, kada sam analizirao kuda smo prolazili shvatam da smo mogli taj deo izbeći da smo išli drugom stazom pravo u selo Torocske gde smo inače bili u neuspeloj potrazi za prodavnicom, kafanom ili bar česmom da natočimo vodu.

Posle ružne i blatnjave deonice ulazimo u šumu, u najlepši deo staze. Smenjuju se uzbrdice i nizbrdice sve do izlaska na greben gde se nalazi nadstrešnica sa klupama i stolovima za odmor. Na nadstrešnici tabla na kojoj je podatak da je od 2013 do 2015 za obnovu markiranja državne transverzale, postavljanje vidikovaca, klupa i stolova, pečata i ostalog uloženo bezmalo milion evra.

Nakon predaha sledi spust u selo Zselickislak meestimicno takođe jako blatnjavim deonicama. Zapitao sam se par puta kako ljudi uopšte žive tu, kako dolaze do svojih kuća? Ni u selu Zselickislak nismo imali sreće da nađemo vodu pa smo nastavili dalje ka izvoru Četiri brata u nadi da je izvor aktivan i da ima vode. Bojazan je bila neopravdana, izvor ima četiri slavine, vode ima u izobilju pa smo na 3,5 km pre cilja konačno uspeli da napunimo svoje flaše vodom i utolimo žeđ.

Crvenom markacijom spuštamo se do puta pa polako stižemo do prvih ulica Kapošvara i do mesta gde je bio dogovoren polazak za Suboticu, parkinga kod kupališta Virag.

Dom ucenika, start pesacenja

PictographTree Altitude 745 ft

Mnogo lepa suma

Makadam

Na kratko bez gps signala