Kapošvar, Mađarska

February 6, 2017
February 2017

near Lonkahegy, Somogy (Magyarország)

4.2.2017.
Kapošvar, Mađarska

Boravak u Kapošvaru gde se ovog vikenda održavao karneval u čijem programu je sastavni deo i polumaraton na koji su krenuli članovi ARK Tron sa Palića. Po dogovoru sa njima u minibusu smo se našli Ivan i ja kao planinari sa željom i namerom da nas dvojica vreme u Kapošvaru provedemo pešačući po obližnjim brdima i parku prirode Zselic.

Po dolasku u dom učenika gde smo bili smešteni krećemo na pešačenje. Za prvi dan odabrana je kraća varijanta, odlazak do Tokaji jezera. Staza većim delom prolazi kroz urbani deo grada pa smo se poštedeli prljanja jer je nakon naglog otopljavanja došlo do topljenja snega i leda pa ima dosta blata na zemljanim stazama. Ujedno, Ivan je tražio apoteku da kupi sebi lek pa smo spojili lepo i korisno. Prolaskom kroz centar grada koji je mnogo lepo uređen i održavan imali smo priliku da vidimo i karnevalsku povorku, potpuno vesela atmosfera u subotnje popodne.

Dolazimo do starog vodotornja na kome je sada bezbroj satelitskih i drugih antena i prijemnika a koji dominira svojom visinom, prolazimo kroz noviji deo naselja, lepo uređena dvorišta, noviji automobili pred svakom kućom, očigledno je da ovde žive oni sa većim životnim standardom. Kod poslednjih kuća se završava asfaltni put, počinje nagli spust u dolinu, prelazimo potok preko drvenog mostića i ubrzo izbijamo na put koji nas dovodi do jezera Tokaji. Jezero je još uvek zaleđeno, okruženo je šumom pa se i sunce teže probija do površine jezera. BIciklistićko pešačkom stazom kroz šumu, dolazimo do asfaltnog puta u mestu Kaposszerdahely. Idemo nazad ka Kapošvaru, malo asfaltom malo tvrdim putem kroz naselje, gledamo da se ne ublatnjavimo jer je i sutra dan.

Ponovo smo u Kapošvaru, stazom kroz Cseri park se vraćamo na put kojim idemo do centra i lagano nazad ka smeštaju. Stotinjak metara pre doma učenika je market Lidl gde završavamo pešačenje za prvi dan.