Kanjon Zamne Rajska prerast

June 21, 2022
June 2022

near Plavna, Central Serbia (Serbia)

21. jun
učesnika 50
vodič Zoran V.

Na putu iz Vratne za Donji Milanovac zastali smo na putu gde smo ugledali putokaze za Rajsku prerast u kanjonu reke Zamne. Uz malu pomoć lokalnog stanovništva rešili smo manje nedoumice i krenuli ka našem cilju.
Već po napuštanju glavnog puta uočavam markacije, shvatam da neće biti nimalo problema oko dolaska do prerasti jer se javno uočava da se staza održava, lepo je sve obeleženo, pokošena je trava, nema granja koje je zaraslo i smeta. Sve čestitke za one koji su uredili ovu stazu.

Duž staze je i nekoliko putokaza koji dodatno usmeravaju na pravi pravac kretanja tako da je lutanje nemoguće čak i za one koji su manje iskusni u snalaženju.

Prvi kilometar je lagano hodanje gotovo ravnom stazom, delimično preko livada i šumaraka. Drugi deo je znatno dinamičniji, ima malo uspona, malo spuštanja, dva vidikovca od kojih nisam izlazio na drugi, i onda kreće strma staza nadole, ojačana drvenim prečkama kao prigodnim stepeništem koje pomaže da spust bude sigurniji i bezbedniji.

Konačno smo u koritu reke, ima vode, ali ima i suvljih delova pa lako stižemo do tunelske pećine, Rajske prerasti na Zamni. Malo zavirujemo u unutrašnjost pa se lagano vraćamo istom stazom ka autobusu.

Iako je mnogima delovalo da će povratak biti teži to se nije desilo, korak po korak i svi smo bez većih poteškoća stigli do autobusa čak koji minut bre nego što smo od autobusa stigli do prerasti.

Odlična staza, kratka ali zanimljiva, zaista bi bila velika šteta da smo propustili ovu prirodnu atrakciju.

jos jedan putokaz, pojavljuju se i markacije

preko livade (ovaj put pokosene)

Putokaz ka Rajskoj prerasti

Rajska perast

Sporedni put, mesto gde smo ostavili autobus

staza je ociscena i obelezena, deonica kroz sumu

strma deonica sa prikladnim stepenicama

tri kuce u jednom dvoristu