Kanjon Trešnjice

May 9, 2022
May 2022

near Gornja Trešnjica, Central Serbia (Serbia)

7. maj
Kanjon reke Trešnjice, Đačka staza
učesnika 49
vodič Jugoslav B.

Polazak od škole u Gornjoj Trešnjici gde smo stogli posle 6 sati vožnje sa pauzama od Subotice. Dan bez kiše, malo više oblaka nego sunca. Posle 15, 20 minuta prepakivanja i priprema konačno krećemo na stazu.
Moj treći boravak u kanjonu, do sada nisam prešao celu stazu do sela Gornje Košlje, nadao sam se da će treća biti sreća. Bila je.

Staza je u početku lagana, prija svima malo razmrdavanja posle dugotrajjnog sedenja u autobusu. Kada je Jugo na čelu onda se zna i da je tempo hodanja malo brži a pauze ređe. Staza je zavedena u registru planinarskih staza, trebalo bi da je markirana i održavana, stazom su prolazili svkodnevno đaci pešaci iz Gornjeg Košlja do škole u Gornjoj Trešnjici. Pre polaska pročitao sam bar deset izveštaja, priznajem pomalo sam imao dozu neizvesnosti kako ćemo mi to sve izvesti u ovako šarenom sastavu mnogobrojne ekipe. Ipak, razloga za bojazan nije bilo, sve je išlo i prošlo kako valja.

Možda najzahtevniji deo staze je spust do same reke i mesta je se spajaju Trešnjica i Tribuća, postoji improvizovani most koji se verovatno ni ne koristi i koji je u dosta ofucanom stanju, reka se može pregaziti s kamena na kamen. Posle strmog spusta sledi još strmiji uspon. U selo Gornje Košlje ušli smo nekim drugim stazama, generalno markacija ima veoma malo i prilično su izbledele i neupadljive, osim treka iz gps-a sledili smo i instikt i već dobro ugažene staze kojima stanovništvo prolazi pa nismp ni mogli omašiti mnogo.

Posle pauze u Gornjem Košlju vratili smo se istom stazom, ovaj put smo koristili trek odnosno pravu stazu celom dužinom. U delu staze koji je najstrmiji nas je malo uplašila kiša, no, srećom bilo je to svega par kapljica koje nam nisu pokvarile doživljaj.

Na kraju zaključak, sve je bilo odlično, zanimljiva staza, razloga za moju bojazan nije bilo, stazu možda treba malo prokrčiti na nekim deonicama i obnoviti markacije.
Svih 49 učesnika ove akcije je bez problema prešlo stazu.

Danina stiena (504 m)

Gornja Tresnjica

Gornje Koslje (820 m)

Gornje Koslje prve kuce (636 m)