Kanjon Mrtvice

October 11, 2022
October 2022

near Pernica, Petnjica (Montenegro)

U startu ću naglasiti da je GPS zbog veoma uzanog i visokog dela kanjona na kraju malo poludeo, pa se čini da se trek završava kružnom stazom. To nije slučaj - ceo trek ide i vraća se istom stazom. Takođe sam primetila da je i na mom, a i na svim drugim trekovima iz ove baze visinska razlika prikazana pogrešno, iz istog razloga. Trek je nešto duži od 13 km sa kumulativnim usponom od oko 400 mnv.

U pitanju je jedan od najlepših kanjona na Balkanu, kanjon reke Mrtvice u Crnoj Gori. Trek kreće iz mesta Međurečje, i tipa je there and back, odnosno povratak je istom stazom. Razlog tome je što je drveni most kojim se reka mogla preći srušen, pa je onemogućeno da se u povratku napravi kružna staza drugom obalom Mrtvice. Mi smo trek završili pre čuvenih Mrtvačkih greda i pre kupališta, jer su takve bile okolnosti. Ako imate vremena, savetujem da nastavite istom stazom do kupališta na Afroditinim kadama, nećete se pokajati. Staza je magično lepa, najlepša po sunčanom, letnjem danu, kada sunce oboji vodu u smaragdnu boju. Staza je objektivno laka, sa nekim deonicama pri kojima je potrebna koncentracija pri prelasku preko krupnijeg kamenja. Ne propustite fotografisanje na Danilovom mostu i Kapiji želja.

• Photo of Dragan Prela Prelic
    Dragan Prela Prelic Jun 26, 2023

Thanks Nevena, amazing track.