Kanjon Jasenice - Vucja planina kruzna

Photo ofKanjon Jasenice - Vucja planina kruzna Photo ofKanjon Jasenice - Vucja planina kruzna Photo ofKanjon Jasenice - Vucja planina kruzna

February 20, 2022
February 2022

near Zagrade, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

jezero i slapovi Jasenice sasvim sigurno su, kao i mnoge druge prirodne ljepote nase zemlje, zanemareni kako u planinarskim rutama tako i u internet opisima ljubitelja prirode. tesko ih je naci cak i prici mjestana sela koja su najbliza navedenim mjestima.

kretali smo se uzvodno kanjonom Jasenice dobrim makadamskim putem koji ne vodi nijednom naselju . usput smo sreli samo dosta motorizovanih lovaca koji su se vracali s nekog okupljanja. sam put kroz kanjon Jasenice , nekih 5 km od mjesta gdje smo kod oznake starog grada Vrbovca ostavili auto pa do slapova okruzen je niskim rastinjem i mladom gustom bjelogoricnom sumom.
Teren od slapova pa do jezera prosaran je sa mijesanim crnogoricno bjelogoricnim sumama sto zajedno sa zagasito zelenom bojom jezera pruza oku lijep ugodjaj.

prije jezera smo presli preko brzaka i onda se uputili putem uzbrdo prema Vucijoj planini.

vucja planina je kilometrima pusta i bez tragova ljudskog , makar i kratkotrajnog boravka zimi. ipak ima puno stocarskih, trosnih nastambi i ljeti je vjerovatno prepuna ovcara.
na sjeveru se nalazi Mackov vrh i nezavrseni planinarski dom.

mi smo se kretali grebenom juzno prema naselju na skoro 1000 m nadmorske visine Skomorju.
Od Skomorja smo se spustili na kanjon i vratili na pocetnu poziciju

ps

gps je na mjestima malo ludovao , vjerovatno zbog vremena i kise. stvarna savladana visinska razlika bi trebala biti negdje oko 1050 m, a duzina rute oko 25 km

obiljezena su sva ukljucenja na glavni put koji vodi kanjonom Jasenice radi planiranja buducih staza...

Pocetna tacka kanjon Jasenice

neposredno prije prvog tunela ima prosirenje na putu

malo je gps ludovo pa je ovo skretanje oznacio kod tunela

pravo

put s lijeve strane preko jasenice

raskrsnica pravo

PictographWaterfall Altitude 2,871 ft

slapvovi Jasenice

PictographLake Altitude 3,108 ft
Photo ofdijelom zaledjeno jezero na Jasenici Photo ofdijelom zaledjeno jezero na Jasenici Photo ofdijelom zaledjeno jezero na Jasenici

dijelom zaledjeno jezero na Jasenici

u blizini jezera se nalazi izvor

skretanje za Javorje

PictographMountain hut Altitude 3,836 ft

stocarska nastamba

Photo ofvoda i skretanje lijevim putem gore Photo ofvoda i skretanje lijevim putem gore Photo ofvoda i skretanje lijevim putem gore

voda i skretanje lijevim putem gore

ovdje smo skrenuli lijevo, mozda je bolje ici pravo do nekog objekta pa onda lijevo, jer ovaj put vodi u sumu pa preko livade, ne vodi direktno na glavni put

dolazak na glavni put, lijevo

ovdje treba pripaziti jer put lijevo nize direktno vodi do Skomorja... jedva smo ga nasli jer je bio nanos snijega na ulazu