Kamp - Oynaş - Yazilikaya

May 5, 2019
May 2019

near Oynaş, Eskişehir (Türkiye)

44 KÖY VE 5 BELDEDEN GEÇİYOR
1. GÜN (4 Mayıs Cumartesi) SARICAOVA - GÖKBAHÇE (13 KM)

Parkur tamamen çam ormanı içinde, su kaynakları ile dolu Frig yolunun görseli en yüksek parkurlarından birisidir. 1300 Metreler kadar yükselip çimenlerle kaplı geniş açık alanlarda doğanın tadını çıkaracağız. Hancı konağı mevkinde vereceğimiz mola sonrası Bahşeyiş Anıtına ulaşacağız. Daha sonra yürüyüşümüze devam edip Gökbahçe köyüne ulaşacağız. Burada bizi bekleyen araçtan çadırlarımız alıp kuruyoruz ve dinlenmeye geçiyoruz. . Akşam kamp ateşi eşliğinde sazlı sözlü eğlence bizi bekliyor.

2. GÜN (5 Mayıs Pazar) GÖKBAHÇE - YAZILIKAYA (17 KM)

Sabah erken kahvaltımızı yapıp çadırlarımızı topladıktan sonra yola koyuluyoruz. Orman içi patika yolları takip ederek Oynaş köyüne ulaşıyoruz. Kah ekili ziraat alanlarından kah geniş ovalardan ve derelerden geçerek 1300 Metrelik aşıtı aşıp Gökçegüneye ulaşıyoruz. Hafif dağlık bir arazide sırtı aşıp Yazılıkaya'ya ulaşıyoruz. Friglerin dini merkezi ve Frig yolunun en muhteşem anıtı ve kentini gezdikten sonra yola koyulma vaktidir.

Peribacalari

Baharın en güzel zamanında, Ülkemizin en güzel parkurlarında birini yürüyeceğiz. Frig yolu 506 Km uzunluğu ve 4 il sınırları içinden geçen yolları ile Türkiye'nin üçüncü büyük Doğa Yürüyüşü (Trekking) parkurudur. Frig Yolu Tarih, Jeolojik, Kültürel ve Doğal güzellikleri ile tam bir görsel şölen sunmaktadır. 44 KÖY VE 5 BELDEDEN GEÇİYOR Eskişehir ve Kütahya illerinde 8 ilçe, 44 köy ve 5 beldeden geçiyor. Kütahya'daki Yenice Çiftliği, Afyonkarahisar Seydiler ve Ankara'nın Polatlı ilçesinde bulunan Friglerin siyasi başkenti Gordion (Yassıhöyük) olmak üzere üç noktadan ulaşılabilen yol, Friglerin dini merkezi (Midas) Eskişehir'in Han ilçesine bağlı Yazılıkaya köyünde birleşiyor.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 3, 2020

Teşekkürler Erol Hocam

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 3, 2020

Teşekkürler Erol Hocam
    Sayenizde bir çok yer gördük.