Kaludjerski vodopad

April 20, 2017
April 2017

near Topli Do (Serbia)

Ovaj trek je prakticno nastavak treka sa Toplodolskih vodopada, i snimljen je sledeceg dana, 17. aprila 2017. godine. po izuzetno oblacnom vremenu, doduse bez kise. Trek smo zapoceli u selu Topli Do, krene se putem koji vodi do Babinog Zuba. Makadam je takvog kvaliteta da se moze proci samo terenskim vozilom, koje nismo imali pa smo ovaj deo ispesacili. Srecom, reka koja sve vreme prati put je zivopisna. Posle nekih 3 km u zaseoku Seliste nailazimo na znak koji nas obavestava da je vodopad desno. Jos nekih 1 km do sledeceg znaka brzo prodje, jer i tu sa strane imamo reku na cije vodopade smo i krenuli. Vec posle narednog, ujedno i poslednjeg znaka i uopste obelezja vodopada staza se gubi. Preporucujem da se ide improvizovanom stazom kojim se vraca trek, a ne kojim ide, jer sam ja bukvalno preskakao preko drveca,pa sa kamena na kamen da bih presao reku :) jos jedna opcija je da se krene u udobnijim cizmama i tada se lako predje reka na maltene bilo kom mestu. Uglavnom cim se predje reka i krene laganim usponom, u daljini se uocava vodopad. Tek tada smo shvatili o kolikoj prirodnoj pojavi se zapravo radi :) nastavi se improvizovanom stazom dok se ne dodje do sporedne pritoke reke, a koja i sama ima par vodopada, oznacenih na treku. Tu se predje i dolazi se vodopadu sa desne strane. Dalje zavisi od vase maste. Mi smo par puta presli sa jedne na drugu stranu da bi videli vodopad iz svih uglova. Napominjem da je teren klizav, i stene i trava, i da je potreban jak oprez na svakom koraku, jer gubljenje ravnoteze moze znaciti pad sa visine. Pretpostavljam da se moze ici skroz do vrha, ali mi smo u jednom trenutku zakljucili da je dovoljno, pa smo krenuli bocno sa vec pomenutoj pritoci. Taj "put" je pun jakih nizbrdica i trnovitog grmlja, pa i tu savetujem oprez. Kada zavrsite sa obilaskom bocne pritoke prakticno se vracate na mesto gde ste je presli prvi put i zatvarate tzv. krug. Povratak istom stazom do makadama a zatim i do sela Topli Do. Iako Kaludjerski vodopad nema jedinstven pad, rec je o zaista fascinantnom delu prirode koji obavezno treba posetiti. Preporuka