ΚΑΛΛΙΠΕΥΚΗ-ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ

Photo ofΚΑΛΛΙΠΕΥΚΗ-ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ Photo ofΚΑΛΛΙΠΕΥΚΗ-ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ Photo ofΚΑΛΛΙΠΕΥΚΗ-ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ

January 30, 2022
January 2022

near Kallipéfki, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή μας ξεκινά στην δασική θέση Καραβίδα που βρίσκεται στα περίχωρα της Καλλιπεύκης και συγκεκριμένα στο σημείο που διασταυρώνεται ο ασφαλτόδρομος που έρχεται από την επαρχιακή οδό ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ-ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ με τον δρόμο για τον Πλαταμώνα και τον δρόμο για τους Γόννοι. Εκεί ξεκινά χωματόδρομος τον οποίο και θα ακολουθήσουμε που αρχικά ανηφορίζει προς το εξωκλήσι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και μετά προς τον ορεινό όγκο του Κάτω Ολύμπου. Φτάνοντας στο ύψος του εξωκλήσι στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι με το οποίο αποφεύγουμε τον μεγάλο κύκλο που κάνει ο δασικός δρόμος μετά το εξωκλήσι. Το μονοπάτι τελικά τερματίζει ξανά στον δρόμο που είχαμε εγκαταλείψει προηγουμένως αλλά βέβαια πολύ υψηλότερα και στον οποίο στρίβουμε δεξιά. Αυτός μας οδηγεί σε διακλάδωση με άλλο χωματόδρομο στα δεξιά που κατευθύνεται προς τον καταρράκτη Χούχλος. Εμείς δεν θα επιλέξουμε κάποιον από τους δασικούς δρόμους αλλά το μονοπάτι που βρίσκεται ανάμεσα στους δύο κλάδους και ανηφορίζει προς την ψηλότερη κορυφή του Κάτω Ολύμπου, την Μεταμόρφωση. Η πορεία του μονοπατιού προς την κορυφή διακόπτεται προσωρινά από δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε δεξιά. Σε λίγο συναντάμε στα δεξιά του δρόμου μικρό εξωκλήσι δίπλα από το οποίο βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που αποτελεί το τελικό τμήμα της διαδρομής για την κορυφή. Σε λίγο φτάνουμε στην κορυφή από την οποία ξεκινάμε την επιστροφή μας προς την Καλλιπεύκη από την διαδρομή που ακολουθήσαμε κατά την ανάβαση αλλά βέβαια με αντίθετη φορά. Φτάνοντας στην διακλάδωση με τον δρόμο για τον καταρράκτη Χούχλος από το μονοπάτι βγαίνοντας στην διασταύρωση συνεχίζουμε ευθεία στον κατηφορικό κλάδο που μας οδηγεί προς τον οικισμό της Καλλιπεύκης. Μπαίνουμε ξανά στο μονοπάτι στρίβοντας αριστερά και σε λίγο φτάνουμε στο εξωκλήσι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στον οποίο βρίσκουμε τον χωματόδρομο που μας οδηγεί στην διασταύρωση με την άσφαλτο, εκεί που ξεκίνησε και τώρα ολοκληρώνεται η χειμερινή μας ανάβαση στην ψηλότερη κορυφή του Κάτω Ολύμπου, την Μεταμόρφωση από το χωριό της Καλλιπεύκης.

Summit

• Panagiotis Zachos Dec 30, 2023

Πολύ όμορφη διαδρομή, είχε χιόνια όταν την κάναμε όποτε ήθελε προσοχή σε κάποια σημεία. Έχει αρκετές διαδρομές που επικαλύπτονται σε αυτό το σημείο οπότε θέλει αρκετή προσοχή στη σήμανση