Kalkan-Bezirgan-Sarıbelen (Likya Yolu-Lycian Way) 13072020

August 12, 2020
August 2020

near Kalkan, Antalya (Türkiye)

Kalkan-Bezirgan rotası Likya yolu resmi güncellenmiş son halidir. Eski rotayı kullanmayınız.

Parkur başı Kalkan Otogar. Eğer sahile yakın pansiyonlar bölgesinden yürüyüşe başlayacaksanız Şehitler caddesinin Antalya yönünden otoyolla birleştiği noktadan sola yürüyerek üstgeçitten (haritada bayrakla işaretli) geçerek rota ile birleşebilirsiniz.

Kalkan'da marketler ve restoranların(pahalı) çoğu Şehitler Caddesi üzerinde bulunmaktadır. Yine çeşme'de Şehitler Caddesi üzerindeki mezarlığın köşesinde (Haritada işaretli).

Kalkan'dan D-400 otoyolu Antalya yönünde 2,5 km (35 dk) gidilince görülen likya yolu levhasından Bezirgan rotasına çıkış var. (camping tesisi yakınında). Ancak bu eski rota iptal edilmiş. (Yeni rota benim haritamda yer alan rota.). İptal edilen bu rotayı ilişkin levhalar kaldırılmamış,. Bu levhalar buradan sökülüp, Kalkan'dan yeni rota girişi olan üst geçit girişine konulmalıydı. Ayrıca birileri (camping tesisi olabilir) rotada silinen eski işaretleri tekrar boyamış. Bu rotayı kullanmayın. Bu eski rota ve yeni rota camping tesisi yakınında kesişiyor. Aslında bu işaretlerin kesiştiği noktada (haritada işaretli) işaretlerin Kalkan'a mı yoksa Bezirgan'a mı gittiğini gösteren bir levha olmalıydı. Gördüğüm ayak ve yol açma izlerinden anladığım kadarıyla bir çok kişi bu karışıklık nedeniyle Bezirgan yerine Kalkan rotasını izlemiş daha sonra yanlış yolda oluğunu anlayınca Bezirgan rotasına girmek için çok zor kayalık alanlardan çıkmaya ve ilerlemeye çalışmış. Yoğun çalılık ve dikenlerin arasına girmiş. Bu nedenle daha Bezirgan çıkışını yapmadan bu kadar fazla efor sarfetmelerinin ve erken enerjilerini bitirmelerinin yarattığı moral bozukluğunu anlayabiliyorum :(

Kalkan'dan Bezirgan'a ve Sarıbelen'e dolmuşlar bulunmaktadır.

Kalkan-Bezirgan ve Bezirgan-Sarıbelen arası çeşme bulunmamaktadır.

Bezirgan çıkışı biraz zorlayabilir ancak güzel manzara ve antik taş yoldan çıkış yapmak bu zorluğa katlanmanızı sağlıyor. Bezirgan girişinde tahıl ambarları sizi karşılıyor. Tahıl ambarları sonunda çeşme var. Köy merkezi cami için tahıl ambalarından itibaren 20 dk daha yürümeniz gerek.

Bezirgan'da bakkal(cami karşısı), çeşme, wc, pansiyon ve serbest kamp yerleri(cami öncesi sağda Çınar ağacı altı) bulunmaktadır. Pansiyonlar; Owlsland (0535 940 17 15), 2 odalı taş köy evi pansiyon 0546 495 23 12.

Bezirgan halkı Urfa'dan göç eden Türkmenler'den oluşmaktadır. Eski adı Pirha'dır. Pirha Antik Kenti için Bezirgan'dan 20 dk daha yürümelisiniz. Müzekart ile ücretsiz.

Bezirgan-Sarıbelen rotasında yeni bir güncelleme yapılmış. Bezirgan ilk çıkıştan sonra çıkılan yolda (Benim haritamda bayrak ile işaretli noktadan) sola yol boyunca biraz ilerleyip iki tepe arasındaki vadiden yukarı çıkmalısınız. Benim haritamda güncellenen son hali yok. Ben Sarıbelen'e gidiş için asfalt yolu kullandım. Yanlışlıkla sağdan giden eski rotayı kullanmayın. O rota çok kötü ve aşırı dik iniş içeriyor, patika yolu bozuk, yukarı tarafındaki asfalt yol çalışması nedeniyle patikanın bir kısmı kayalarla kapanmış. Ayrıca patika kullanılmamaktan makiler ve dikenlerle kaplanmış.

Orjinal rota Sarıbelen köy içine girmiyor. Benim haritamdaki rotada yeralan (işaretli) ancak orjinal rota üzerinde yeralmayan Sarıbelen'deki bakkala Gidiş-dönüş süresi toplam 2 km-30 dk. Çantanızı uygun sote bir yere bırakıp bakkala gidip gelebilirsiniz.

Çukurbağ'a kadar rota üzerinde bakkal olmadığından gıda alımınızı buna göre yapınız. Eğer Bezirgan'dan Sarıbelen'e dolmuş ile gelecekseniz Bakkal alışverişinizi Bezirgan'dan da yapabilirsiniz.

Sarıbelen Konaklama için Rota üzerindeki (haritada işaretli) Mozaik Pansiyon (çadır da kurulabiliyor, ortak mutfak var) da kalınabilir. Pansiyon odası Gecelik 180 TL (Kahvaltı ve Akşam yemeği dahil (2021). tel 0532 066 77 86.

Serbest kamp alanı için rota sonunda ki (haritada işaretli) likya yolu levhası yakınındaki çardak'ta çadır kurulabilir. Çardakta çeşme ve yakınında wc mevcut.

Kamp yükünüzü hafif tutmakta fayda var. Önerilerim şöyle;
1-Decathlon TREK 900 FORCLAZ Tek Kişilik Çadır (1.3 Kg)
2-Mat: Decathlon Forclaz 700 Şişme Kamp Matı (600 Gr)
3-Nurgaz Titanyum Ocak Başlığı (25 gr)

Telefon ve internetin çekmediği yerlerde yada uçak modunda iken wikiloc kullanabilirsiniz. Bunun için ayarlardan "Çevrimdışı haritalar" a basıp "Turkey-West" haritasını indirin ve sonrasında rota takip ekranında "çevrimdışı harita" seçeneğini seçin (Sağ üstte dünya simgesi).

PictographBridge Altitude 0 ft

üst geçit

yol işareti

Kalkan ve bezirgan rotası karıştığı camping tesisi yakını

toprak yoldan soldan yukarı patikaya çıkış

soldan gir. ilerde yol çitlerle kapatılmış

PictographRuins Altitude 0 ft

yoldan sağdaki antik taş patikaya giriş

Çeşme ve tahıl ambarları

El, yüz ve ayaklar yıkanabilir. Saçlar yıkanabilir.

PictographProvisioning Altitude 0 ft

bakkal ve karşısı dolmuş durağı

bakkal

PictographCampsite Altitude 0 ft

Çınar altı ÇArdak kamp alanı ve çeşme

ÇArdak kamp alanı ve çeşme

Cami şadırvan el, yüz ve ayaklar yıkanabilir

PictographCampsite Altitude 0 ft

Kamp için çardak, çeşme ve wc

sarıbelen bakkal

Mozaik Pansiyon

PictographBus stop Altitude 0 ft

otogar

çeşme

a101 market karşısında şok market

PictographBeach Altitude 0 ft

kalkan halk plajı

Orjinal rota soldan iki tepe arasındaki vadiden çıkıyor ama ben asfalt yolu kullandım