Kaléntzi:Araxthos

July 29, 2023
July 2023

near Kaléntzi, Epirus (Greece)

Kaléntzi:Araxthos
Πεζοπορική Διαδρομή στα Τζουμέρκα: Καλέντζι – Πηγές Κλίφκης (Εύκολη-Μέτρια)
●Η διαδρομή ξεκινάει από το χωριό Καλέντζι. Η απόσταση από το Καλέντζι έως τις πηγές της Κλίφκης είναι περίπου 4,2 km και μπορεί να πραγματοποιηθεί με ποδήλατο ή με τα πόδια. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείται όχημα , το αφήνουμε στην αρχή του μονοπατιού που κατηφορίζει για τις πήγες της Κλίφκης.
Μήκος Διαδρομής με επιστροφή 8,4 km
Υψόμετρα : Καλέντζι 600m – Πηγές Κλίφκης 270m
Τύπος διαδρομής : δασική οδός – μονοπάτι
Βαθμός δυσκολίας : Xαμηλός – Μέτριος
Προτεινόμενος χρόνος επίσκεψης : όλο το χρόνο
● Περιγραφή διαδρομής
Η διαδρομή ξεκινά από την πλατεία του χωριού και κατευθύνεται ανατολικά και μέσω ήπιου δασικού δρόμου φτάνει στην αρχή του μονοπατιού για τις πηγές της Κλίφκης. Το τσιμεντοστρωμένο μονοπάτι κατηφορίζει και σε λίγα λεπτά συναντάμε, σε εξαιρετική κατάσταση, κιόσκι και βρύση, από το οποίο έχουμε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε την εκπληκτική θέα που μας ανοίγεται στον ποταμό Άραχθο.
Συνεχίζουμε την πεζοπορία φτάνουμε σε διασταύρωση ( και ακολουθώντας αριστερή πορεία για μερικά μέτρα, φθάνουμε στην πανέμορφη μεγάλη φυσική δεξαμενή η οποία μαζεύει τα νερά του σπηλαίου και του φαραγγιού σχηματίζοντας καταρράκτη ύψους 47 μέτρων, (ο οποίος δεν έχει νερό όλον τον χρόνο) καθώς και άλλους μικρότερους σε χαμηλότερο υψόμετρο, καταλήγοντας στον ποταμό Άραχθο. Δίπλα στη βάση του καταρράκτη υπάρχει υπόγειο ποτάμι το οποίο διέρχεται μέσα από ένα πανέμορφο σπήλαιο.
Στη συνέχεια από το ξύλινο γεφυράκι φθάνουμε στον παραδοσιακό νερόμυλο. Μετά λίγα λεπτά πεζοπορίας το μονοπάτι καταλήγει στην όχθη του ποταμού Άραχθου.
Όταν φτάσετε στο ποτάμι στρίψτε δεξιά και ακολουθήστε την πορεία του ποταμού για λίγο. Όταν δείτε στο δεξί σας χέρι τις εκβολές των πηγών στρίψτε πάλι δεξιά, και περπατήστε ανηφορικά προς τις πηγές. Σε πολύ λίγο θα φτάσετε σ’ένα μαγικό σημείο, τον τελευταίο καταρράκτη της Κλίφκης.
Ο δρόμος της επιστροφής είναι ανηφορικός και ακολουθεί την ίδια ακριβώς διαδρομή φθάνοντας στο σημείο έναρξης σε περίπου 60 min. Προτείνεται ενδιάμεση στάση στο κιόσκι για ξεκούραση και θέαση του ποταμού Αράχθου. H διαδρομή ολοκληρώνεται στην πλατεία του χωριού στο Καλέντζι.