Καλαρρύτες - Συρράκο

February 19, 2022
February 2022

near Kalarrýtes, Epirus (Greece)

Το Συρράκο και οι Καλαρρύτες, τα “δίδυμα αρχοντοχώρια” των Τζουμέρκων είναι αναμφισβήτητα τα πιο εντυπωσιακά χωριά της περιοχής. Το Συρράκο, κτισμένο στα 1.150μ στην πλαγιά του Όρους Λάκμος κρέμεται στην κυριολεξία πάνω από την εντυπωσιακή χαράδρα του ποταμού Χρούσια! Οι Καλαρρύτες από την άλλη, κτισμένοι ακριβώς απέναντι, στην πλαγιά Πουλιάνα στα 1.200μ, ατενίζουν την υπέροχη θέα προς τις γύρω κορυφές. Αν και τα χωριά φαίνονται κοντά, τα χωρίζει η απόκρημνη χαράδρα του Καλαρρύτικου Ποταμού. Τα ιστορικά αυτά χωριά διατηρούν αναλλοίωτη την παραδοσιακή ηπειρώτικη αρχιτεκτονική με τα πετρόχτιστα σπίτια και τις στέγες από σχιστόλιθο.

Η Πεζοπορία Συρράκο – Καλαρρύτες ακολουθεί ένα μονοπάτι βατό που μας οδηγεί στο βάθος της χαράδρας. Από εκεί ανηφορίζουμε και πάλι προς το Συρράκο. Στο πανέμορφο αυτό φυσικό περιβάλλον, μας δίνεται ευκαιρία να θαυμάσουμε τη βιοποικιλότητα της περιοχής. Εκεί που ο ήλιος δύσκολα μας ανακαλύπτει, στο Φαράγγι του Χρούσια, περπατάμε στα χνάρια των αρχαίων Σελλών και μαθαίνουμε για τις εμπορικές διαδρομές των καραβανιών, για τους δρόμους που οδηγούσαν στον κόσμο της Ανατολής και της Δύσης, εκεί που οι Ηπειρώτες έμποροι μετέφεραν το μυρωδάτο καπνό και τα μοναδικά υφαντά του Συρράκου και των Καλαρρύτων.