Photo ofKakarditsa Μt Skliva, Milia-Variko 2007m ( Κακαρδίτσα, Μηλιά - Σκλίβα 1993μ - Βαρικό 2007μ ) Photo ofKakarditsa Μt Skliva, Milia-Variko 2007m ( Κακαρδίτσα, Μηλιά - Σκλίβα 1993μ - Βαρικό 2007μ ) Photo ofKakarditsa Μt Skliva, Milia-Variko 2007m ( Κακαρδίτσα, Μηλιά - Σκλίβα 1993μ - Βαρικό 2007μ )

one day 36 minutes
August 2, 2018
July 2018

near Miliá, Thessaly (Greece)

Συγκρότημα Κακαρδίτσας: Σκλίβα. Μηλιά Ασπροποτάμου-Σκλίβα 1993μ-Βαρικό 2007μ-Μηλιά.

Aνάβαση από την Μηλιά Ασπροποτάμου, στην κορυφή Σκλίβα Κακαρδίτσας. Η κορυφή σχηματίζει μια ενδιαφέρουσα κορυφογραμμή μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου, με κατεύθυνση από ΝΑ προς τα ΒΔ, ενώ στέκει ξεχωριστά και ανατολικά της κύριας κορυφογραμμής της Κακαρδίτσας. Η ψηλότερη κορυφή του βουνού είναι το Βαρικό 2007μ, εντοπιζόμενη στο βόρειο άκρο της κορυφογραμμής του, ενώ στο κέντρο περίπου της κορυφογραμμής, εντοπίζεται η ομώνυμη κορυφή, Σκλίβα 1993μ. Η διαδρομή προκειμένου να προσεγγίσει τον κύριο όγκο του βουνού διασχίζει αρχικά εξαιρετικά όμορφο δάσος αμιγούς βελανιδιάς, ενώ από υψομέτρου 1180μ και άνω, το δάσος αποτελείται από έλατα. Σε υψόμετρο 1450μ κατά προσέγγιση, η διαδρομή καταλήγει σε εκτενές Οροπέδιο στην βάση της κορυφογραμμής της Σκλίβας. Στο οροπέδιο εντοπίζεται ποτίστρα για βοοειδή, αλλά η σωλήνωση που την τροφοδοτεί παρέχει πόσιμο νερό ( παλαιοί χωριάνοί αναφέρουν πως η πηγή διατηρεί ροή όλο τον χρόνο ). Το οροπέδιο αποτελεί συγχρόνως ένα εξαιρετικό φυσικό μπαλκόνι με εντυπωσιακή θέα στον Ασπροπόταμο, και την κεντρική Πίνδο ( η ομάδα είχε την τύχη να συμπέσει με σελήνη μίας ημέρας, η οποία φώτιζε σε φυσικό κάδρο με θέα την θάλασσα από βουνά των Αγράφων ). Πρόκειται για εξαιρετικό σημείο διανυκτέρευσης ( για την ακρίβεια σε έτερο μπαλκόνι 150μ προς τα ανατολικά όπου δεν κινούνται τα βοοειδή ). Η διαδρομή εως εδώ ακολουθεί μονοπάτι αλλά και μικρό τμήμα χωματοδρόμων, ενώ είναι σηματοδοτημένη με αποχρωματισμένες Nylon κορδέλες.
Από το Οροπέδιο η κορυφογραμμή της Σκλίβας είναι ορατή. Η πορεία είναι προφανής και απαιτεί την ανάβαση της ανατολικής της πλαγιάς, με θετική υψομετρική 300 μέτρων, μέχρι διασέλου επί της κορυφογραμμής. Η πλαγιά δείχνει ευκολότερη απ' ότι είναι, και χρειάζεται προσοχή προκειμένου να μην ταλαιπωρηθεί κανείς σε άγρια θαμνώδη βλάστηση και σημεία με βράχια. Από το οροπέδιο αρχικά κινούμαστε βόρεια σε ορατό διάσελο στα 1480μ. Εκεί ακολουθούμε την ράχη για 150μ προς τα δυτικά και στην συνέχεια συναντάμε καλοπατημένο κτηνοτροφικό μονοπάτι που κινείται προς τα νότια. Σε υψόμετρο 1580μ εγκαταλείπουμε το κτηνοτροφικό μονοπάτι και ανεβαίνοντας για λίγα μέτρα συναντάμε αχνό μονοπάτι με αραιή σήμανση με αποχρωματισμένες κορδέλες. Το μονοπάτι αν και με σβησμένο ίχνος κατά σημεία αποτελεί τον ευκολότερο τρόπο για την ολοκλήρωση της ανάβασης της πλαγιάς. Αρχικά κινείται τραβερσαριστά προς τα ΝΔ και σε υψόμετρο 1625μ στρέφεται προς τα ΒΔ μέχρι του Διασέλου ( 1750μ ) στην κορυφογραμμή. Η συνέχεια επί της κορυφογραμμής της Σκλίβας είναι προφανής με αίθριο καιρό, και κινείται αποκλειστικά επί αυτής. Το ανάπτυγμα της δε μέχρι το υψηλότερο σημείο της το Βαρικό, είναι 2.3 χλμ. Μονοπάτι δεν υφίσταται αλλά το πεδίο είναι σχετικά βατό και αποκλειστικά πεζοπορικό. Αφού περάσουμε από μικρή απόληξη με χαμηλή τσιμεντένια βάση Δεη ( 1850μ ), συνεχίζουμε κατά σειρά για τις ισοϋψείς κορυφές της προκορυφής και εκείνη της Σκλίβας ( 1993μ ). Συνεχίζοντας προς τα ΒΔ επί της κορυφογραμμής και διασχίζοντας διάσελο με μικρή υψομετρική διακύμανση, συναντάμε δυο ξερολιθιές, οι οποίες είναι άγνωστο αν αποτελούν αμπριά της εποχής του εμφυλίου, ή κατασκευές ποιμένων. Συνεχίζοντας για 300μ απόσταση, φτάνουμε στην ψηλότερη κορυφή της Σκλίβας, Βαρικό 2007μ.

Συνολική απόσταση: 14,1 χλμ,
Θετική Υψομετρική: +1.176μ

Επισημάνσεις:
-Η ανάβαση εφ' όσον πραγματοποιείται κατά την περίοδο του καλοκαιριού μπορεί να συνδυαστεί με βουτιά στον Ασπροπόταμο.
-Το καλοκαίρι λειτουργούν στο χωριό καφενείο αλλά και ταβέρνα.

Diaselo

Διάσελο στην κορυφογραμμή της Σκλίβας. Θέα προς τον κύριο όγκο της Κακαρδίτσας. Συνεχίζουμε προς τα ΒΔ επί της κορυφογραμμής.

Dromos-Monopati Rahis

Μονοπάτι ανηφορίζει στην ράχη δεξιά μας. Το ακολουθούμε και ανερχόμαστε υπό των ελάτων. At 39.59222N, 21.26732E

Korifi DEI

Η νοτιότερη κορυφή της Κορυφογραμμής της Σκλίβας μετά την Ράχη του Κλαδερού. Χαμηλή βάση από τσιμέντο με χάραξη Δεη. 1900μ. Συνεχίζουμε επί της κορυφογραμμής προς τα ΒΔ. At 39.59180N, 21.24565E

Photo ofKladero/Leiri Perasma Apo Anatolika Photo ofKladero/Leiri Perasma Apo Anatolika Photo ofKladero/Leiri Perasma Apo Anatolika

Kladero/Leiri Perasma Apo Anatolika

Μικρό Βραχινο Λειρί επί της Ραχης. Σε χάρτες το σημείο αναφέρεται ως Κλαδερό. Το τραβερσάρουμε από βάσης, από τα ανατολικά. At 39.58963N, 21.24772E

Livadi / Xefoto

Ξέφωτο καταμεσής του αμιγώς δάσους Βελανιδιάς σε υψόμετρο 1040μ. Περνάμε από ποτίστρα και συνεχίζουμε ξανά προς το δάσος, προσέχοντας για nylon αποχρωματισμένες ταινίες. Κατεύθυνση Δυτική. At 39.59091N, 21.27650E

Milia

Σημείο με χώρο στάθμευσης σε πλακόστρωτο στα νότια της πλατείας του χωριού. Στο χωριό λειτουργούν το καλοκαίρι Καφενείο και Ταβερνείο.

Monopati Simansi ΙΙ

Ασαφές μονοπάτι. Αραιή σήμανση με αποχρωματισμένη nylon κορδέλα σε κλαδιά. Καταλήγει στο διάσελο της κορυφογραμμής. At 39.58755N, 21.25029E

Monopati Arhi

Το μονοπάτι εγκαταλείπει τον δρόμο στην κορυφή του χωριού και ανηφορίζει στην πλαγιά, με στόχο παρεκκλήσι στον ώμο ψηλότερα. At 39.59177N, 21.27881E

Monopati Plagia

Στρεφόμαστε ΝΔ σε εμφανές κτηνοτροφικό μονοπάτι που ανεβαίνει τραβερσάροντας πλαγιά με θύσσανους θαμνώδους βλάστησης.

Monopati Simansi I

Σημείο όπου συναντάμε αχνό μονοπάτι που με τραβέρσα και μικρά καγκέλια μας οδηγεί στο διάσελο της κορυφογραμμής. Το μονοπάτι φέρει σήμανση με αποχρωματισμένες nylon κορδέλες σε κλαδιά.

Oropedio / Potistra / Pigi

Ποτίστρα σε οροπέδιο στην βάση του βουνού. Ροή της σωλήνωσης με πόσιμο νερό. ( Ιούλιος 2018 ). Υποβάθμιση του τοπίου από το κοπάδι βοοειδών. Επικίνδυνη η κατασκήνωση πλησίον της ποτίστρας λόγω των βοοειδών που κατηφορίζουν για το νερό. 1480μ.

Prokorifi

Προκορυφή της Σκλίβας. Σχεδόν υσοϋψής με την κορυφή προς τα ΒΔ. At 39.59625N, 21.24041E

Simio Kataskinosis / Plato 1440m

Σημείο Κατασκήνωσης σε φυσικό μπαλκόνι πλησίον του χωματόδρομου. Καταπληκτική θέα σε Καπ Γκρας, Αυγό, Άγραφα, Χατζή. Χωρά 4-5 αντίσκηνα σε επίπεδο έδαφος, διάσπαρτα.

Skliva 1993m

Ομώνυμη κορυφή της Σκλιβας Κακαρδίτσας 1993μ. Για το Βαρικό, την ψηλότερη του όρους, συνεχίζουμε προς τα ΒΔ. Το Βαρικό είναι ορατό. At 39.59744N, 21.23703E

Temnisi Ηomatodromu

Τεμνίζουμε χωματόδρομο και συνεχίζουμε στην πλαγιά απέναντι. Ασαφές για λίγα μέτρα μονοπάτι μέχρι τον τρακτερόδρομο. At 39.59151N, 21.27384E

Trakterodromos

Το μονοπάτι συναντά τρακτερόδρομο και τον ακολουθεί προς τα ΒΔ για 150μ περίπου, μέχρι χαρακτηριστικού ξέφωτου At 39.59164N, 21.27346E

Variko 2007m

Η ψηλότερη κορυφή της Σκλίβας, 2007μ. At 39.60264N, 21.23012E

Xefoto / Dasos Konoforon

Ξέφωτο 1170μ.. Ολοκλήρωση του τρακτερόδρομου. Η βλάστηση του δάσους αλλάζει. Οι βελανιδιές δίνουν την θέση τους σε έλατα. Συνεχίζουμε προς τα Δυτικά σε μονοπάτι-διάδρομο μεταξύ κωνοφόρων. At 39.59256N, 21.27272E

Μonopati-HomatoDromos II

Συνεχίζουμε σε χωματόδρομο μέχρι το οροπέδιο με την ποτίστρα στην βάση του κύριου όγκου του βουνού. At 39.59094N, 21.26197E

Προσεγγίζουμε χωματόδρομο σε στροφή και τον ακολοθούμε ανηφορικά για 200μ περίπου. At 39.59128N, 21.26957E