Photo ofKakarditsa Mt, AgParaskevi-Trigona2034m-Leorda2058m-KatarraktisMantaniDemona-AgParaskevi ( Κακαρδίτσα Μαντάνι Δαίμονα ) Photo ofKakarditsa Mt, AgParaskevi-Trigona2034m-Leorda2058m-KatarraktisMantaniDemona-AgParaskevi ( Κακαρδίτσα Μαντάνι Δαίμονα ) Photo ofKakarditsa Mt, AgParaskevi-Trigona2034m-Leorda2058m-KatarraktisMantaniDemona-AgParaskevi ( Κακαρδίτσα Μαντάνι Δαίμονα )

Very difficult
November 1, 2019
October 2019

near Agía Paraskeví, Thessaly (Greece)

Κακαρδίτσα, Αγία Παρασκευή Ασπροποτάμου-Τρυγώνα 2034μ- Λέορδα Ανατολική 2000μ+ - Λέορδα Δυτική 2058μ- Κατάρράκτης Μάντάνι του Δαίμονα-Αγία Παρασκευή.

Κυκλική διαδρομή που εκκινώντας από το χωριό της Αγίας Παρασκευής στην περιοχή του Ασπροποτάμου, ανέρχεται σε τρείς αποκομμένες από την κύρια κορυφογραμμή της Κακαρδίτσας κορυφές. Κατά την κατάβαση προσεγγίζει τον ειδυλλιακό καταρράκτη Μαντάνι του Δαίμονα.

Η διαδρομή παρουσιάζει δυσκολίες και αυτές εντοπίζονται στα ακόλουθα σημεία:
Η προσέγγιση της Δυτικής κορυφής της Λεόρδας παρουσιάζει μικρής διάρκειας scrambling με μικρή έκθεση. Η προσέγγιση του καταρράκτη δια της διαδρομής της κοίτης παρουσιάζει δυσκολία σε κλειστό από κατολίσθηση τμήμα της κοίτης, ενώ επιπρόσθετα υφίσταται και μικρό εύκολο πέρασμα σε βράχο 2μέτρων περίπου. Τέλος, η διαδρομή κινείται σε μεγάλο τμήμα της ελεύθερα ή σε αχνά κτηνοτροφικά μονοπάτια. Για τους παραπάνω λόγους η διαδρομή κατατασσεται ως δύσκολο hiking στο σύστημα κατηγοριοποίησης του wikiloc.

Νερό δεν συναντήθηκε στην διαδρομή αλλά με μικρή παράκαμψη, μπορεί κανείς να προσεγγίσει την Βρύση Γκρέκου σε υψόμετρο 1790μ.

Συνολική απόσταση: 16.1 χλμ
Θετική Υψομετρική: + 1455μ

Επισημάνσεις:
- Οι αναφορές των υψομέτρων των τριών κορυφών προκύπτουν βάσει ορειβατικού χάρτη. Η καταγραφή παρόλ' αυτά, δείχνει την κορυφή Τρυγώνα ως ψηλότερη των τριών.
- Οι ονομασίες των κορυφών προκύπτουν επίσης βάσει χάρτη. Σε χάρτη πάντως επί της πλατείας του χωριού, η ονομασία των τριών κορυφών φέρεται να είναι Τρυγώνια. Συγχρόνως ως Λέορδα ( και όχι Λεόρδα ) αποτυπώνεται η κορυφή Σκλίβα ή Βαρικό.

Γρηγόρης Τζομάκας

Ag.Georgios

Εκκλησία Αγ.Γεώργιος. Πηγή με ροή νερού όλο τον χρόνο. Εαν επιλέξουμε τον ανάλογο δρόμο στην είσοδο του χωριού καταλήγουμε με όχημα εδώ.

Agia Paraskevi Platia

Πλατεία Αγ.Παρασκευής, παλαιά ονομασία Τζούρτζια. Πηγή, εκκλησία, ταβέρνα. Κατηφορίζουμε σε καλντερίμι με κατεύθυνση Βόρεια διασχίζοντας το κάτω τμήμα του χωριού.

Εγκαταλείπουμε την ΒΑ ράχη Τρυγώνας σε σημείο όπου στροφή χωματόδρομου. Συνεχίζουμε την κατάβαση σε αχνές διακλαδιζόμενες χαράξεις στην πλαγιά-Ράμπα.

Σύντομη ανάβαση σε σηματοδοτημένη τραβέρσα σε βραχώδη πλαγιά. Στην συνέχεια κατάβαση και πάλι προς την διχάλα των μονοπατιών. At 39.57346N, 21.24468E

Proori Isodos sto Dasos / Apotomo Μonopati

Πρόωρη είσοδος στο δάσος. Ανάβαση πολύ απότομου μονοπατιού σε πλαγιά. Καλύτερη επιλογή αποτελεί η τραβέρσα από τα αριστερά και η είσοδος στο δάσος 200μ μετά. At 39.57106N, 21.24528E

Diashisi Rematos

Διασχίζουμε το ρέμα. Σηματοδότηση με κορδέλες και κόκκινο spray. Παραμένουμε σε παράλληλο με το ρέμα μονοπάτι στην Δυτική όχθη ( κατά την κατάβαση ).

Diashisi Saras

Διάσχιση Σάρας. Μικρή Κλίση, μη ολισθηρές πέτρες.

PictographRiver Altitude 0 ft

Διασχίζουμε το ποτάμι από την κοίτη καθ' ότι η παλαιά γέφυρα έχει τμηματικά καταρρεύσει.

Dihala

Διχάλα που αφορά αντίστροφη πορεία της καταγραφής. Το σηματοδοτημένο μονοπάτι διαχωρίζεται σε εκείνο που συνεχίζει εντός κοίτης ( καταγραφή ) και σε έτερο που κινείται στην Δυτική πλαγιά του ρέματος και προσεγγίζει τον καταρράκτη από ψηλά. At 39.57867N, 21.24099E

Dihala HmDromon

Διχάλα χωματόδρομου. Ακολουθούμε την δεξιά- Βόρεια απόληξη που ανηφορίζει ελαφρώς. Περνάμε δίπλα από μεγάλη στάνη δίπλα σε βράχια. Συνεχίζουμε στον χωματόδρομο. At 39.57100N, 21.25485E

Dihala Monopation

Ολοκλήρωση του χωματόδρομου σε ξέφωτο. Διχάλα μονοπατιών. Ευθεία στην πλαγιά ανηφορίζουμε ελαφρώς για τον καταρράκτη. Για τις κορυφές κατηφορίζουμε προς την ορατή ξύλινη γέφυρα. At 39.57204N, 21.24907E

Dipli Diashisi Rematos

Διασχίζουμε το ρέμα δυο φορές διαδοχικά.

Diskolo Simio Koitis

Μεγάλοι όγκοι βράχων φράζουν την κοίτη. Δύσκολη τραβέρσα εκατέρωθεν αυτών. Ολισθηρό έδαφος εκατέρωθεν.

Εγκαταλείπουμε τον τρακτερόδρομο. Κατερχόμαστε 2 μέτρα σε ελαφρώς απότομη κλίση και στην συνέχεια συνεχίζουμε σε βατό πεδίο προς τα ΝΔ.

Εγκαταλείπουμε εγκάρσιο χωματόδρομο στο άνω άκρο του οροπεδίου. Συνεχίζουμε σε αχνό μονοπάτι που ανέρχεται σε ήπιας κλίσης αραιή σάρα προς τα ΝΔ. At 39.57799N, 21.22926E

Elatodasos Paleo Monopati

Παλαιό μονοπάτι εντός του δάσους ελάτων. Σβηστό κατά σημεία λόγω εγκατάλειψης. Αρκετές ατραποί ζώων αλλά και παλαιοί τρακτερόδρομοι ξυλοκόπων. Στην παρούσα συνεχίζουμε την κόντρα στην πλαγιά μέχρι τον χμδρόμο. At 39.57108N, 21.24397E

Epohiaki Limni / Oropedio

Εποχιακή λίμνη που χρησιμοποιείται για κτηνοτροφικούς σκοπούς στο ΝΑ άκρο του οροπεδίου που περικλείεται από τις τρείς κορυφές.

HmDromos

Προσεγγίζουμε χωματόδρομο σε υψόμετρο 1190μ. Συνεχίζουμε επί αυτού προς τα ΒΔ μέχρι της εξόδου από το δάσος. At 39.57148N, 21.24131E

HmDromos-Monopati

Συναντάμε διαστάυρωση με μεταλλική πινακίδα που σηματοδοτεί την αρχή του μονοπατιού για Καταρράκτη. Κατηφορίζουμε προς το ποτάμι. Ο χμδρομος συνεχίζει ανηφορίζοντας. At 39.57077N, 21.25661E

Ikomisma Afhenas Rahi Budoko

Θέση Μπουντόκο σε μικρό αυχένα στα βράχια της ράχης. Εικόνισμα. Το μονοπάτι συνεχίζει δυτικά στην ράχη για το παρεκκλήσι Αγ.Απόστολοι. Δυνατότητα επιλογής τρακτερόδρομου με την ίδια κατεύθυνση. At 39.57130N, 21.24735E

PictographWaterfall Altitude 3,701 ft

Katarraktis Mantani tu Daimona

Όμορφος καταρράκτης 15μ περίπου, με την ονομασία Μαντάνι του Δαίμονα. Ειδυλλιακό τοπίο. Λίμνη στην βάση του. At 39.58387N, 21.23728E

Kiti / Simatodotisi Mon Ag.Par-Katarraktis

Προσεγγίζουμε την κοίτη και συναντάμε την σηματοδότηση του μονοπατιού Αγ.Παρασκευή-Καταρράκτης σε σημείο όπου πραγματοποιεί διάσχιση του ρέματος. At 39.58159N, 21.23863E

Leorda Anatoliki 2000+m

Η εντυπωσιακότερη και ομορφότερη κορυφή των τριών. At 39.56831N, 21.21897E

Leorda Ditiki 2058m

Η δυτική κορυφή της Λεόρδας. 2058μ βάσει χάρτη. Κατερχόμαστε προς τα ΒΑ και τραβερσάρουμε την κορυφή της Τρυγώνας από τα δυτικά. At 39.57033N, 21.21197E

Livadia

Λιβάδι στα Ανατολικά του ρέματος. Πορεία σε πολύ εύκολο πεδίο. Διασχίζουμε μικρή συστάδα δέντρων.

Orio Dendrokalipsis

Όριο δάσους ελάτης σε υψ. 1230μ. Εισερχόμαστε σε οροπέδιο. Κατεύθυνόμαστε Δυτικά προς την βάση το κορυφών αγνοώντας τις χαράξει του χωματόδρομου. At 39.57652N, 21.23508E

Κατηφορίζουμε διασχίζοντας πρανή με παλαιές αναβαθμίδες.. Κατεύθυνση ΝΔ, σε άνοιγμα μεταξύ των δυο ραχών.

Oropedio / Thesi La Kzani

Εισερχόμαστε σε οροπέδιο. Θέση Μαντριού Λα Σάλτσι. Κατεύθυνση Δυτική προς την βάση του βουνού. Το Οροπέδιο στην τοπική ονομάζεται Λα Κζάνι. At 39.57731N, 21.23346E

Perasma Vrahos

Σηματοδοτημένο πέρασμα σε σχετικά λείο βράχο ύψους 2 μέτρων επί της κοίτης. Συνεχίζουμε σε μονοπάτι εντός του δάσους παράλληλα με το ρέμα, κρατώντας το στα δεξιά μας. Σήμανση με nylon κορδέλες και κόκκινο spray.

Prosvasi Rabas II

Ανάβαση σε μέτριας κλίσης πλαγιάς με αδιόρατη σχεδόν χάραξη κτηνοτροφικού μονοπατιού. Κόντρα. Αρχικά κατεύθυνση ΝΑ. Κυκλώνουμε συστάδα δέντρων από τα αριστερά και συνεχίζουμε προς τα ΒΑ.

Σχετικά σαφές μονπάτι βοοειδών που ανέρχεται σε ράμπα που οδηγεί στην ΒΑ ράχη Τρυγώνας σε υψ 1550μ περίπου.

Raba II

Ράμπα που ξεκινά από υψόμετρο 1750μ περίπου και προσεγγίζει την ΒΑ ράχη της Τρυγώνας σε υψόμετρο 1900μ. Εύκολο πεδίο. Αχνά μονοπάτια.

Scramble

Σύντομο σημείο στην στενή ράχη που οδηγεί στην κορυφή της Ανατολικής Λεόρδας. Περιστασιακό scramble.

Σχετικά απότομο κατέβασμα στην κοίτη.

Sinistomeni Isodos sto Dasos

Μετά την ράχη συνεχίζουμε σε τρακτερόδρομο. Στο σημείο αυτό περίπου, επιλέγουμε την ανάβαση προς τα ΒΔ στο ελατόδασος. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε το απότομο και εκτεθειμένο αρχικό τμήμα.

Teleftea Diashisi

Τελευταία διάσχιση ρέματος. Συνεχίζουμε στην ανατολική πλευρά του ρέματος σε λιβάδι.

Telos Rabas II

Η ράμπα ολοκληρώνεται επί της πλατιάς ΒΑ ράχης Τρυγώνας. Συνεχίζουμε προς τα Δυτικά στην ράχη. At 39.57672N, 21.21589E

Εισερχόμαστε σε τρακτερόδρομο που κινείται ισοϋψώς προς τα Βόρεια. At 39.58153N, 21.23277E

Trigona 2034m

Κορυφή Τρυγώνας. 2034μ υψόμετρο βάσει χάρτη. Συνεχίζουμε σε κυκλική πορεία για τις υπόλοιπες δυο κορυφές.

Βάθρα στην κοίτη του ποταμού. Δύσκολη η συνέχεια προς βορρά στην κοίτη λόγω μεγάλων βράχων. At 39.58200N, 21.23868E

Σε υψόμετρο 1370μ επιλέγουμε τον τρόπο ανάβασης στην κορυφή. Δυο ράμπες οδηγούν στην Βόρεια Ράχη Τρυγώνας. Σχετικά ευκρινές μονοπάτι σε εκείνη που κατευθύνεται Βόρεια. Εξαιρετικά αχνή αυτή που κατευθύνεται αρχικά Νότια και στην συνέχεια Βόρεια.

Photo ofSimio VorioAnatoliki Rahi Trigonas A Photo ofSimio VorioAnatoliki Rahi Trigonas A Photo ofSimio VorioAnatoliki Rahi Trigonas A

Simio VorioAnatoliki Rahi Trigonas A

Βατή τελική ανάβαση στην βόρειοανατολική ράχη Τρυγώνας.

VoriοAnatoliki Rahi Trigonas Kukos

Βόρεια ράχη Τρυγώνας. Βατό πεζοπορικό πεδίο και κλίσεις. Αχνές διακλαδιζόμενες χαράξεις. At 39.57657N, 21.21430E

PictographBridge Altitude 3,130 ft

Xilini Gefira

Ξύλινη ποιμενική γέφυρα. Διασχίζουμε το ποτάμι και ανηφορίζουμε σε ευκρινές μονοπάτι προσωρινά προς τα Νότια και στην συνέχεια Δυτικά σε ράχη. At 39.57191N, 21.24842E