Kahoon Summit (1 September 2023) قله کهون

Photo ofKahoon Summit (1 September 2023) قله کهون Photo ofKahoon Summit (1 September 2023) قله کهون Photo ofKahoon Summit (1 September 2023) قله کهون

September 2, 2023
September 2023

near Lārījān, Māzandarān (Iran)

قله کهون جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
روز ۵شنبه ظهر از تهران حرکت کردیم. جاده هراز بارندگی و تگرگ سفتی گرفت. هوا داشت شب می‌شد که به پارکینگ رسیدیم. سریع چاد را برپا کردیم. شب هوا خوب بود. پارکینگ سرویس ندارد و ما آب خوردن هم پیدا نکردیم. صبح ساعت ۴ بیدار شدیم که به نطر من دیر بود و ساعت ۵ پیمایش را شروع کردیم. بدلیل آن که من عکاسی می‌کردم و خیلی عجله برای پیمایش نداشتم، دیر صعود کردیم. مسیر کهون بسیار بسیار زیباست و لذت بردن از موارد موجود در مسیر مثل آبشارها و ۲ دشت سرسبز و منطقه چشمه اشلت مرا گاهی از صعود باز می‌داشت و می‌خواستم از مسیر لذت ببرم.
صعود را با اپ دیگه‌ای ثبت کردم و فرود را با ویکیلوک ثبت کردم. ما ساعت ۳ نشده بودکه صعود کردیم و اصلا عجله هم نداشتیم. من ۵۰ دقیقه روی قله بودم و یک تایم‌لپس ۲۵۰ فریمی زدم و ساعت ۳:۵۵ فرود را آغاز کردیم. همه چی عالی بود. حدودا ۲ ساعت هم به شب خوردیم و با هدلایت پایین آمدیم. تا گوسفندسرای دوم آب هست و فقط حدودا ۴.۵ کیلومتر آب وجود ندارد.
ساعت حدود ۹:۳۰ شب به پارکینگ رسیدیم و شام مختصری خوردیم و خوابیدیم.