Kablar u jesen

October 12, 2017
October 2017

near Ovčar Banja (Serbia)

Kablar je jedna od najpopularnijih srpskih planina, i mi joj se uvek rado vracamo, te smo eto bili u prilici vec sesti put da osvajamo vrh. Ovaj put smo isli modifikovanom rutom, krenuli smo stazom broj 4 od planinarskod doma/sumice, na prvom odvajanju nastavili pravo, pratili stazu, a zatim u jednom trenutku napustili markaciju, nastavili kroz cetinarsku sumu i izasli na makadam. Tuda nismo mogli dalje, jer smo naisli na kapiju, pa da ne bi rizikovali preskakanjem, vratili se nazad, izasli na glavni makadam koji vodi ka vrhu Kablara, a zatim prvom prilikom skrenuli desno, uzbrdo, i ubrzo se vratili na stazu. Dalje je put poznat, izlazi se na najvisi vrh Kablara, 889 mnv, koji se bas i ne obilazi cesto, i odakle je fenomenalan pogled na Ovcar i Kablar. Dalje staza vodi i do glavnog vrha sa antenom i sada vec nadaleko poznatim vidikovcem. Ko je bio skorije, video je da je napravljena platforma, moram ovom prilikom da napomenem da mi se to resenje ne svidja, da ne vidim svrhu tome, i da se nadam da i drugi vrhovi nece dobiti slicna "ulepsavanja". Elem, odatle smo se stazom broj 2 spustili nizbrdo. Ubrzo se dolazi do racvanja, stara staza nastavlja desno dole kroz sumu, a nova staza, koju je radio nadaleko poznati planinar Ratko Rabenovic ide pravo na greben. Nismo bili sigurni da li je staza zavrsena pa smo ipak krenuli nadesno, ali smo posle nekih 1 km videli markacije za tu stazu, tako da slobodno mozete improvizovati po ovom treku i krenuti tom stazom. Dalje je put poznat, do Savine Vode, dalje po grebenu, pored sajli, kroz sumu i do p.doma. Prelep dan, uvek preporucujem Kablar u Jesen.