Kabakoz Ormanları ve Sahilleri

June 13, 2020
June 2020

near Kabakoz, İstanbul (Türkiye)

11.Haziran.2020 Perşembe günü, kısmen sıcak bir günde, iki kişi yürüdük.

Parkuru genel anlamda kendim belirledim. Daha önce bölgede bulunmuştum; yürümediğim kısımlardan rotayı geçirmeye çalıştım.
Efendim, parkur aslında iki kısımdan oluşuyor. Birinci kısımda orman içi yürüyüş yaptık.Bu bölümü sabah serinliğinde (çok erken başlamıştık: saat 08:00 civarı) aldık. Bir yerde, sevgili ekip arkadaşım bir patika görüp orman içine dalmayı tercih etti, beş dakika öncesinde bölge ormanlarının çok bakımlı olmadığını ve çok da iç kısımlara girilemediğini söylememe rağmen... Tabi, bunun sonucunda 10-15 dakika dikenlerle boğuşup kendimizi bıraktığımız orman yoluna atmak durumunda kaldık. Ondan sonra uslu uslu ilerledik :))

Köye tekrar geri döndük ve bu sefer de Kabakoz'un gizli koylarını keşfetmek üzere yola çıktık. (Tabi, bu arada küçük bir mola verdik ve köy kahvesinde çaylarımızı yudumladık) İkinci bölümün başlarında asfalt sokakları takip ettik. Zaten sahile kadar epey bir yazlık yapılmış. Ardından Kabakoz'un ana plajını sağımıza alarak, rotada göreceğiniz muhteşem koyları keşfetmek üzere batıya yöneldik (Dilerseniz, ana koyun tam batısındaki bir nokta var; haritada incelerseniz o noktayı tespit edebilirsiniz. Sahile inen patikayı kullanarak kumsala inebilir ve tekrar aynı patikadan rotaya geri dönebilirsiniz Daha önce o patikayı kullandığım ve Kabakoz sahilini gördüğüm için sahile inmedim). Bir yerde git-gel yaptık; bunun da sorumlusu ben değilim :) Bir evin arkasında patikanın başlangıcı olabileceğini öngörmüştük aslında ama oraya gidip bakmayı yeğlemedik ve böylece ana plajın batısında kalan muhteşem coğrafyada git-gel yapmak durumunda kaldık. Ama olsun, oradaki güzellikleri iki defa gördük. Üstelik rotayı tahmin ettiğimiz noktaya çıkarak bağladık. Siz bu kastettiğim bölgedeki daireyi yapmak yerine, patikanın başladığı noktayı kullanarak (tahta bir kapıdan geçiliyor) kıyı şeridinden ilerlersiniz. O bölgede çok küçük ıssız, kayalıklı koylar (daha çok kıstak denebilir) göreceksiniz..
İkinci kısmın sonlarında doğru, Saklıkoy'dan (İsmi Saklıkoy, kendisi kocaman bir plaj olur ve bir özel işletme vardır. Girişi kişi başı hafta içi 75 TL, hafta sonu 100 TL'dir (yanlış okumadınız. Kapısında da yazar zaten)) önce gördüğümüz son sahilden Melen Suyu hattına çıkarken, o sahile indiğimiz yolu kullanmamak ve git-gel yapmamak adına, tercih ettiğimiz güzergahtaki patika neredeyse kapandığından, o kısımda da bayağı debelendik. Rota izlerinden anlarsınız, sahilden itibaren patika oldukça kapalıydı, o kısma girmez ve sahile geldiğiniz toprak yolu kullanırsınız. Zaten sahile paralel gitmeyi de denedik, o hiç olmadı :)
Neyse uzattım... Enfes sahil manzaralar eşliğinde yürüyeceğiniz bir bölüm kısaca...
Son birkaç öneri:
* Aracımızla gittik. Sabah yol üzerindeki köy olan Çayırbaşı'ndaki pastanede karnımızı doyurduk. Çayırbaşı'nda bakkallar, hatta A101 ve Şok var (Tabi, sabah erken saatte orada olduğumuzdan, bakkallardan alışveriş yaptık)
* Kabakoz Cami'nin önünde park yeri müsait...
* Köyün camisinden değil de, köyün arka tarafındaki çeşmeden su içilebiliyor. Bu çeşmenin yanından yürüyüşün sonunda geçtik. Rotayı dikkatlice incelerseniz, rotanın sonlarına denk gelen ve köy içine düşen birkaç iz atılmış noktayı görebilirsiniz. Çeşme orada... Köydekilere sorarsanız da gösterirler.. Camiye 100 metre...
* Parkurun başında, hemen meydanda tarihi bir çınar var. Dibinde de antik bir lahit kapağı.. Köy, tarihi bir köy.. Ayrıca sahile giderken, bir sokaktan 5-10 metre içeri girip bir evin bahçe duvarında yer alan antik bir taşı da fotoğrafladım. Detaylı iz kaydı aldığım için rotaya sadık kalırsanız bu taşı da görürsünüz (Tabi, sizin için bir şey ifade ederse)
* Kabakoz'da bakkal var... Zaten köy meydanında kahve olduğunu söylemiştik...
* Köyden, Ağva'ya giden Üsküdar-Şile-Ağva özel otobüsleri geçiyor.
Son öneri: parkuru iki parça halinde yapmanızı öneririz. Orman kısmını ayrı bir günde, sahil kısmını ayrı bir günde... Orman kısmı tek bir gün için kısa gelebilir, ama dileyen Akçakese Köyü'ne uğrayarak o 10 km'lik kısmı 13-14 km'ye çıkarabilir ve birçok tarihi evin yer aldığı Akçakese'yi görebilir. Biz, Akçakese'ye doğru giden bir orman yoluna sapıp bir kaç metre gittikten sonra vazgeçip geri döndük.. İyi ki uğramamışız; aksi halde sahil rotasını tam yapamazdık...