جی پی اس مسیر خط الراس سیاه کوه از دهنه کشتی تا غار پلنگ

Photo ofجی پی اس مسیر خط الراس سیاه کوه از دهنه کشتی تا غار پلنگ Photo ofجی پی اس مسیر خط الراس سیاه کوه از دهنه کشتی تا غار پلنگ Photo ofجی پی اس مسیر خط الراس سیاه کوه از دهنه کشتی تا غار پلنگ

2071
April 17, 2021
April 2021

near Chāh Pat, Kerman (Iran)

درود
خط الراس سیاه کوه بسیار زیبا و جذاب می باشد که هر کوهنوردی باید آنرا تجربه نماید
مسیری که انجام شد از دهنه کشتی یعنی پشت سیاه کوه روی خط الراس سوار شده و پس از طی 4 کیلومتر به قله اصلی به ارتفاع 2765 متر میرسید
البته پس از قله اصلی روی خط الراس قله ای هم ارتفاع مشاهده میشود که 2764 متر طبق جی پی اس است. و باشگاه مهرگان تابلویی روی آن نصب نموده است.
خطالراس از قله اصلی تا زیر غار پلنگ 6 کیلومتر و بسیار جالب است.
از روی جاده شیراز تا دهنه کشتی و قله اصلی و در ادامه تا جاده خاکی زیر غار پلنگ جی پی اس مسیر را زدم که میتوانید استفاده نمایید.
مسیر یکروزه و سخت می باشد. آب کافی به همراه داشته باشید.
ارتفاع مکان توقف ماشین 1950
ارتفاع قله اصلی 2765
پیمایش کل مسیر از دهنه کشتی تا جاده خاکی زیر غار پلنگ حدود 11 کیلومتر
بهترین فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار
چراغ هد لایت. طنابچه انفرادی. باتون. و آب و تنقلات و کیت بقا و کیف کمک های اولیه فراموش نشود.
جهت رسیدن به دهنه کشتی کیلومتر 27 جاده سیرجان شیراز را دست چپ در آسفالت فرعی پیچیده و آخر آسفالت فرعی جاده خاکی را به سمت چپ و 6 کیلومتر ادامه میدهید. و سپس دو راهی دهنه کشتی را به سمت کوه پیچیده ادامه میدهبد تا به پای کوه برسید.

دو راهی آسفالت به خاکی

دو راهی آسفالت

به سمت شرکت اسپیران

دو راهی خاکی

منتهی به دهنه کشتی وجه تسمیه دهنه کشتی به علت وجود صخره ای عظیم به شکل کشتی می باشد