جوزک- قله یامان داغی۲۸ آبان ۱۴۰۰ از چناران

Photo ofجوزک- قله یامان داغی۲۸ آبان ۱۴۰۰ از چناران Photo ofجوزک- قله یامان داغی۲۸ آبان ۱۴۰۰ از چناران Photo ofجوزک- قله یامان داغی۲۸ آبان ۱۴۰۰ از چناران

November 19, 2021
November 2021

near Jowzak, North Khorasan (Iran)

Jowzak - آبان ۱۴۰۰قله یامان داغی

در ساعت ۹ونیم صبح پیاده از رستوران حرکت کرده و به سمت( قله یامان داغی) رفتیم
مسیر دره و بعد شیب های تند و جنگل ک واقعا مسیر طولانی بوده
توجه

Waypointاول مسیر از رستوران قبل جوزک

سلام

ساعت ۳صبح از شهرستان چناران حرکت کردیم بعد ۴ساعت ونیم به قبل جوزک رسیدیم و رستوران بعد ۳۰ کیلومتری آشخانه میباشد ... در ساعت ۹ونیم صبح پیاده از رستوران حرکت کرده و به سمت( قله یامان داغی) رفتیم مسیر دره و بعد شیب های تند و جنگل ک واقعا مسیر طولانی بوده ..بعد ۲ساعت ونیم به چشمه ای رسیدیم و از آنجا تا قله ۱ساعت و نیم به سمت قله بعد حرکت کرده و مسیر بسیار زیبا فقط شیپ های بسیار تنددارد. و مسیر به سمت قله که واقعاً در این فصل پاییز باد های بسیار شدید مخصوصاً در نیم ساعت آخر که به سمت چپ کوه حرکت می کنید بادهای خیلی فراوان و تندی می آمد وتوی این مسیر هم کوهنوردان زیادی هم از جاهای دیگر به اینجا آمده بودند توجه که در فصل زمستان صعود خیلی سخت است در فصل پاییز بادهای شدید می آید و باید حتماً لباس مناسب بپوشند افراد تازه کار به هیچ عنوان به این مسیر طولانی اقدام نکند حتماً پیش زمینه ای برای قدرت بدنی و تحمل مسیر این برنامه ها داشته باشند... مسیر برگشت هم چون شیب طولانی دارد همین زمانی که برای رفع صرف کرده همین زمان هم برای برگشت لازم است رفت و برگشت ما حدود ۷ ساعت طول کشید و رفت و برگشت به این مسیر حدود ۱۶ کیلومتر پیاده‌روی دارد که باید حتماً پیش بینی لازم را انجام داد

رفت و برگشت ۷ ساعت از جوزک به قله یامان داغی ساعت ۹ونیم صبح از جوزک کنار رستوران حرکت کردیمو در ساعت ۱۳ صعود قله پایان پذیرفت و ساعت ۱۶ هم در محل پیش ماشینهامون بودیم نکته...در روزهای برفی حتما تجهیزات کامل گرمایشی داشته باشید مسیر واقعاا سخت و مخصوصا برگشت شیب های تند که باعث زانو درد میشوید و فقط جمعه ها سعود داشته باشید ک گروه های دیگر هم باشند و تنها نباشید از آتش روشن کردن جدا خود داری کنید چون جنگلی میباشد خانم های تازه کار حتماا قبلاا سعودهای طولانی و شیب های تند داشته باشند تا ۵ کیلومتر آب نیست و چشمه آب کمی می آید ک میتوانید آب بردارید فاقد جانپناه میباشد در شیب آخر بادهای بسیار تند در فصل زمستان و پاییز دارد موفق باشید

قله یامان داغی

• Photo of Mohammad.kiani
    Mohammad.kiani Dec 30, 2021

درود بر شما

• Photo of Bagheri
    Bagheri Dec 30, 2021

فدات داداشی شماره تو بفرست واسم...درباره قله هایی ک رفتید راهنما یی کنید..من از چناران هستم بیایید این طرف