Photo ofJoanetes - Ganxos Vells - Puigsacalm - Puig dels Llops - Sta. Magdalena - Ganxos Nous - Joanetes Photo ofJoanetes - Ganxos Vells - Puigsacalm - Puig dels Llops - Sta. Magdalena - Ganxos Nous - Joanetes Photo ofJoanetes - Ganxos Vells - Puigsacalm - Puig dels Llops - Sta. Magdalena - Ganxos Nous - Joanetes

June 30, 2014

•   4.3 1 review

near Joanetes, Catalunya (España)

Ruta caminada el 28 de juny pels Senyderistes ilusos.

La ruta comença en un aparcament petit que hi ha a la sortida de Joanetes (direcció Coll de Bracons). Des de l'aparcament cal agafar la segona pista que puja a l'esquerra (senyals grocs)i pas per Sant-romà i, un xic més amunt, per la font de Sant-romà.

El camí va pujant entre pistes petites i dreceres (sempre senyals grocs)fins que arriba a una bifurcació. Aquí cal agafar el camí de l'esquerra, el de Can Guilla, indicat en un rètol, i continuar pujant. Es troba una altra divisió de caminois i cal continuar a l'esquerra, o sigui, cap a Can Guilla.

Finalment i després d'estar tota la ruta emboscats se surt a una clariana que s'aireja un xic més amunt del Puig del Soi. Aquí, després de gaudir de les vistes dels contraforts del Puig Cornelis limitats per les dues canals de ganxos, cal agafar la drecera que puja a celobert fins al Barret, una roca que remembra aquesta peça de vestir.

Al Barret hi ha dues possibilitats: tombar cap a la dreta o cap a l'esquerra. Aquesta ruta es decanta cap a l'esquerra (pel de la dreta fa la tornada) i seguint una drecera que repassa la sotacinglera ben dissimulada (segons l'ICC és la zona de la Canal Fosca) s'arriba a la primera zona privilegiada del recorregut: els Ganxos Vells.

Es remunten els Ganxos Vells i es continua pujant. Ara ve una zona obaga gràcies a la natura, imperceptible des del pla i sorprenent que protegeix els senderistes del vertigen i de les severitats del temps. Finalment, s'arriba a dalt d'un turonet verdós que s'ha de baixar molt suaument i sense pèrdua fins al Coll de Joanetes.

Al Coll de Joanetes hi ha tres possibilitats (endavant, dreta, esquerra). Cal agafar el camí de l'esquerra, el Camí dels Burros. Ja hi ha un rètol que guia al camí. És un pas espectacular, amb zones un xic aèries i amb zones de faigs (a nosaltres ens encanta caminar per les fagedes). A més a més, és una zona que planeja i que pot servir per refer forces abans de la pujada final al Puigsacalm i abans de la baixada trencagenolls que espera a tothom qui fa aquesta ruta.

El Camí dels Burros és un camí que cal assaborir, és un camí obligatori per a qui li agradi la muntanya. És un camí que va vorejant el Puigsacalm per sota fins que arriba el final: una forta pujada que arriba al Collet de Clivillers i d'aquí cap a la dreta (un rètol indica uns quinze minuts)fins al bell cim del Puigsacalm que amb els seus 1514 m és una talaia espectacular de les nostres terres catalanes, tan superbes.

I després de la fotografies de rigor des del punt més elevat de la Serralada Transversal es baixa per l'altre caminet que hi ha, direcció al puig dels Llops i a la zona de Les Preses i Olot. És el Camí dels Llops que ben fresat i sense pèrdues acaba al Coll de Joanetes. Abans de començar el descens important i entre camps de falgueres, és obligatori pujar al Puig dels Llops per gustejar les vistes que aquest cim ofereix.

Quan s'arriba al Coll de Joanetes cal seguir el camí de l'esquerra. Hi ha un pal indicador que guia fins a Santa Magdalena del Mont. Arrecerats del vent i de les inclemències del temps (tant la calor com la fred)l'ermita de Santa Magdalena del Mont és un bell indret on es pot esmorzar i agafar forces per la baixada final, una baixada d'una horassa que comença desfent els Ganxos Nous, divertits, en algun tram agosarats i inoblidables i torna al Barret i d'aquí segueix la drecera que s'havia fet de pujada fins al Puig del Soi. Del Puig del Soi hi surt una drecera aixafagenolls que seguint sempre senyals grocs porta el recorregut fins a Can Lluert de Dalt i, uns metres més endavant, als cotxes i a la seva finalització.

Els Senyderistes ilusos esperem que gaudiu aquesta ruta com ho vam fer nosaltres.

AMUNT QUE FA BAIXADA!!!

Puig dels Llops

Pas dels Llops

Santa Magdalena del Mont

Photo ofCamí dels Ganxos Nous (inici del descens) Photo ofCamí dels Ganxos Nous (inici del descens) Photo ofCamí dels Ganxos Nous (inici del descens)

Camí dels Ganxos Nous (inici del descens)

PictographRisk Altitude 0 ft

• Photo of Marc75
    Marc75 Jan 2, 2016

Hola Lorri,
    moltes gràcies per compartir el track.
    estem interessats en fer aquesta ruta però per acabar-nos de decidir ens agradaria saber les hores aproximades que hi vareu estar doncs no surten publicades
    Hi veus algún problema o algún consell per fer-ho per aquesta època en lloc de l'estiu?
    Salut!

• Photo of DACAMA
    DACAMA Jan 2, 2016

Hola Marc75.

Sóc uns dels participants d'aquesta ruta. Nosaltres vàrem tardar una mica més de 6 hores, però érem colla i la part dels ganxos un per l'altre i fer fotos vàrem tardar molt i a més ens ho agafem amb calma.

Aquesta ruta es pot fer en qualsevol època de l'any, sempre i quan no plogui perquè la part dels ganxos pot ser relliscosa.

• Photo of Marc75
    Marc75 Jan 3, 2016

Perfecte DACAMA!
    moltes gràcies per la ràpida resposta ;-)
    la deixem carregada al GPS i "un diumenge d'aquests" la farem.
    Salut!

• Photo of .Recalculando
    .Recalculando Sep 25, 2019

Hola puedes ayudarme en una duda que tengo? Quería saber si la parte de los ganchos es un inconveniente para un perro tamaño grandecito... Tuvisteis problemas con el perro que iba con vosotros? Lo tuvisteis que coger en brazos o hizo los tramos por si solo? Gracias

• Photo of Família Senglana
    Família Senglana Sep 25, 2019

Hola Alex, hay algún tramo, sobretodo de los nuevos (en esta ruta, de bajada) que hay que coger al perro en brazos o en la mochila.

• Photo of .Recalculando
    .Recalculando Sep 25, 2019

Gracias y un saludo

• Photo of Rodolf
    Rodolf Dec 10, 2019

El recorregut és espectacular i fàcil de seguir.
    Absoluta-ment recomanable si tens un xic d'experiència a la muntanya.
    Ara, cal puntualitzar, que la baixada pels ganxos nous és com a poc "delicadeta".
    És per aquest motiu, que a l'apartat de la "dificultat tècnica" li dono la classificació de "difícil".
    O també pot ser que nosaltres Siam uns "Passerells".