جنگل راش سنگده - قله خرو نرو

November 20, 2017
November 2017

•   4.3 1 review

near Mīrūzān, Māzandarān (Iran)

نکته مهم در مورد این ترک: مسیر با گوشی ترک شده و به همین دلیل کاملا دقیق نیست، تنها میتونین گرایی از مسیر رو از اون بگیرین

جنگل راش در روستای سنگده، ‌یکی از با ارزش‌ترین درخت‌های منطقه هیرکانی،دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه است.
برای سفر به جنگل‌های بکر سوادکوه از جاده‌های جنگلی و کم‌نظیر منطقه عبور و میان درختان بلندقامت و متراکم راش پیاده‌روی دلپذیری را تجربه کنید. البته، می‌توانید با قدم زدن در طبیعت دلگشای این ناحیه، تنفس در هوای لطیف جنگل و شنیدن نغمه‌سرایی پرندگان خوش‌آواز، خستگی ناشی از کار و فعالیت‌های زندگی روزمره را به فراموشی بسپارید.

---------------------------------------------------------
قله نرو (خِرو نِرو) به ارتفاع 3520 متر واقع در خط الراس به نام "نرو" می باشد که مرز بین استانهای سمنان و مازندران به شمار می آید. رشته کوه نرو یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران می باشد که به صورت دیواره ای عظیم منطقه خشک سمنان را از استان مازندران جدا می سازد. ساختار صخره ای و دندانه ای این رشته کوه زیبا باعث گردیده که قلل بسیاری در این خطالراس صعود نشده باقی بماند و همچنین پیمایش کامل این خط.الراس هنوز در کارنامه کوهنوردان ایران ثبت نگردیده است.

در بیشتر فصول سال آب داره

PictographWilderness hut Altitude 9,035 ft

نما

PictographMountain hut Altitude 7,369 ft

کلبه - گوسفند سرا

دو کلبه کنار یه چشمه و گوسفند سرا قرار داره که زمستون میتونن گروه های کوه نوردی برای شب مانی ازشون استفاده کنن

پارکینگ

پارکینگی وجود نداره فقط ماشین ها کنار جاده پارک میکنن چون کنار جنگل راش هم هست تعداد ماشین های پارک شده تو این قسمت زیاده

کانکس جنگل بانی

ورودی جنگل و کانکس جنگل بانی - راه از این قسمت خاکی میشه

• Photo of mohammad64
    mohammad64 Aug 6, 2019

سلام
    مسیر برگشت از قله شما از یه مسیر کوتاه تر اومدید ایا پاکوب مشخصی داره طبق gps یا دست به سنگه

• kavehmd2000 Aug 9, 2020

مسير ثبت شده فوق به قله نَرو نميرسه و در جايي شرق قله تموم شده!

• Photo of emami_mahdi
    emami_mahdi Apr 16, 2022

سلام
    بله مسیر تا قله نیست
    چون زمان کم داشتیم از یه جایی مجبور به بازگشت شدیم

مسیر ثبت شده برگشتی پاکوبه و مسیر بهتری از مسیری هست که ما برای رفت استفاده کردیم