(jh) Szczyrk - Skrzyczne (1257m) - Małe Skrzyczne (1211m)

Photo of(jh) Szczyrk - Skrzyczne (1257m) - Małe Skrzyczne (1211m) Photo of(jh) Szczyrk - Skrzyczne (1257m) - Małe Skrzyczne (1211m) Photo of(jh) Szczyrk - Skrzyczne (1257m) - Małe Skrzyczne (1211m)

June 7, 2015
June 2015

near Szczyrk, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Ze stacji dolnej wyciągu krzesełkowego na Skrzyczne (1257 m npm) ruszamy niebieskim szlakiem w górę na szczyt poprzez pośrednią Jaworzynę - tu kolejka dzieli się na drugą część i ci, którzy wybrali bezwysiłkowy sposób na dostanie się na szczyt Skrzycznego muszą niestety opuścić niewygodne siedziska i przesiąść się do drugiej części nowszej kolejki kanapowej na sam szczyt.
Szlak niebieski wiedzie w większej części przez las, co przy słonecznej pogodzie jest bardzo istotne. Podejście jest dość strome, ale nawet z dziećmi na plecach można sobie poradzić w niezłym tempie.
Po dojściu na szczyt zmieniamy szlak na zielony i ruszamy kawałek na Małe Skrzyczne (1211 m npm). Ten odcinek jest bardzo łatwy, praktycznie płaski, zero wysiłku.
Powrót ze szczytu Skrzycznego kawałek szlakiem niebieskim a potem poza szlakiem wzdłuż wyciągu (pod wyciągiem) bardzo stromym zejściem prosto do punktu wyjścia.

Trasa bardzo widokowa, na szczycie we wszystkie niemal strony. Piękna, polecam.