Photo of(jh) Przegibek (Bielsko-Biała) - Magurka (909m) - Smocza Jama - Punkt widokowy (915m) Photo of(jh) Przegibek (Bielsko-Biała) - Magurka (909m) - Smocza Jama - Punkt widokowy (915m) Photo of(jh) Przegibek (Bielsko-Biała) - Magurka (909m) - Smocza Jama - Punkt widokowy (915m)

April 30, 2017
April 2017

near Straconka, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Trasa z ulicy Górskiej na Przegibku od strony Bielska-Białej - przecięcie ulicy ze szlakiem zielonym.
Szlak zielony w kierunku schroniska na Magurce (909 m n.p.m.) jest trochę pochyły i lekko kamienisty, aczkolwiek jest to trasa stosunkowo łatwa. Po drodze jeden punk widokowy na Bielsko i Czechowice.
Od schroniska idziemy szlakiem czarnym w kierunku Czupla i zaraz po rozwidleniu się go ze szlakiem niebieskim, po jakichś 50 m po prawej strony znajdujemy Wietrzną Dziurę tzw. Smoczą Jamę - jest to jaskinia o długości 33 m i głębokości do 6 m poniżej gruntu. Wejście do niej jest ciasne, potem podobno się rozszerza i jest przestronnie :)

Idziemy dalej i schodzimy w lewo na szlak niebieski w stronę Czupla - po kilkudziesięciu metrach dochodzimy do punktu widokowego na Wilkowice, Pilsko, Skrzyczne, Klimczok. Na ogrodzonej polance znajdują się ruiny piwnicy dawnego schroniska. Widoki stąd są piękne, aczkolwiek potrzebna jest dobra przejrzystość powietrza.