(jh) Czernichów - Solisko (635m) - Czupel (933m) - Rogacz (899m)

Photo of(jh) Czernichów - Solisko (635m) - Czupel (933m) - Rogacz (899m) Photo of(jh) Czernichów - Solisko (635m) - Czupel (933m) - Rogacz (899m) Photo of(jh) Czernichów - Solisko (635m) - Czupel (933m) - Rogacz (899m)

December 31, 2012
December 2012

near Czernichów, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Viewed 2051 times, downloaded 4 times

Wycieczka z centrum Czernichowa, gdzie biorą początek różne szlaki.
Start szlakiem zielonym w stronę Łodygowic, po drodze mijamy Łysy Groń, odsłaniają się świetne widoki na Górę Żar i naśnieżony stok narciarski. Dochodzimy do przełęczy Przysłop i zmieniamy szlak na żółty - w stronę szczytu Solisko (635 m n.p.m.). Na tym odcinku również wyłaniają się piękne widoki na okolicę - pasmo Magurki Wilkowickiej, Górę Żar, Maleckie, Jaworzynę i Kościelec (okoliczne górki). Kilka minut od szczytu Soliska zmieniamy szlak na czerwony w stronę Rogacza. Idąc szlakiem niedaleko po lewej stronie znajduje się dość ciekawy głaz zwany Diablim Kamieniem - fajna atrakcja.
Kontynuując wędrówkę czerwonym szlakiem po około pół godziny zaczynamy schodzić ze szlaku na lewo wyznaczając azymut "szczyt Czupel" - przechodzimy przez wiatrołom, skąd rozpościerają się niesamowite widoki na południe Beskidów - w dole jezioro Żywieckie, dalej Babia Góra, Pilsko, Skrzyczne.
Krzakami docieramy do szczytu (innym polecam jednak przy najbliższym dojściu do drogi leśnej skręcenie w prawo i podążenie tą drogą z powrotem do czerwonego szlaku :) ) - osiągamy cel wędrówki, Czupel 930 m n.p.m., szczyt Korony Gór Polski czyli najwyższy szczyt Beskidu Małego.
Z tego miejsca obieramy szlak niebieski w stronę Rogacza (899 m n.p.m.) gdzie krzyżują się szlaki (czerwony i niebieski), idziemy dalej na szczyt Suchy Wierch (781 m n.p.m.) - uwaga, szlak omija szczyt, polecam wyjście i podążenie intuicyjnie leśną ścieżką, po chwili dochodzimy do niebieskiego szlaku. Dalej droga jest już nudna, pozbawiona widoków, dochodzimy więc szybko do punktu wyjścia.