(jh) Brzegi Górne - Kruhly Wierch (1297m) - Połonina Caryńska (1236m)

Photo of(jh) Brzegi Górne - Kruhly Wierch (1297m) - Połonina Caryńska (1236m) Photo of(jh) Brzegi Górne - Kruhly Wierch (1297m) - Połonina Caryńska (1236m) Photo of(jh) Brzegi Górne - Kruhly Wierch (1297m) - Połonina Caryńska (1236m)

November 3, 2023
November 2023

near Berehy Górne, Województwo podkarpackie (Polska)

Wycieczka rozpoczęła się w miejscowości Brzegi Górne, celem było zdobycie Połoniny Caryńskiej, leżącej na krótkim odcinku czerwonego Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Cała ścieżka szlaku była sucha, początkowo łatwa. Zbliżając się do połoniny, teren stawał się coraz bardziej stromy, szczególnie w momencie, gdy opuściliśmy las i wkroczyliśmy na połoninę. Silny wiatr był wyzwaniem, ale wynagrodzeniem były zapierające dech w piersiach widoki.

Na trasie przechodziliśmy obok szczytu Skała (1245 m n.p.m.), dalej przez szczyt Kruhly Wierch (1297 m n.p.m.), grzbiet Połoniny Caryńskiej (1236 m n.p.m.) - rozwidlenie ze szlakiem zielonym prowadzącym na Małą Rawkę, dalej kolejne rozwidlenia ze szlakiem zielonym (1234 m n.p.m.) prowadzącym na Przełącz Przysłup. Stąd czerwonym slakiem można było już zejść do Ustrzyk Górnych. My na tym miejscu zawróciliśmy i wracaliśmy do celu tą samą trasą. Niemniej jednak, Połonina Caryńska oferuje niezapomniane widoki i wrażenia, warto dwa razy przejść tą samą ścieżką.
Jest to miejsce, które bardzo polecamy każdemu.

Photo ofStary cmentarz Grekokatlicki z kresu międzywojennego Photo ofStary cmentarz Grekokatlicki z kresu międzywojennego Photo ofStary cmentarz Grekokatlicki z kresu międzywojennego

Stary cmentarz Grekokatlicki z kresu międzywojennego

PictographCampsite Altitude 2,997 ft

Kruhly Wierch (1297m)

PictographMountain pass Altitude 4,089 ft

Photo ofPołonina Caryńska - rozwidlenie (1234m) Photo ofPołonina Caryńska - rozwidlenie (1234m) Photo ofPołonina Caryńska - rozwidlenie (1234m)

Połonina Caryńska - rozwidlenie (1234m)