(jh) Bielsko-Biała Zapora - Palenica (688m) - Błatnia (917m)

Photo of(jh) Bielsko-Biała Zapora - Palenica (688m) - Błatnia (917m) Photo of(jh) Bielsko-Biała Zapora - Palenica (688m) - Błatnia (917m) Photo of(jh) Bielsko-Biała Zapora - Palenica (688m) - Błatnia (917m)

August 17, 2013
August 2013

near Jaworze, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Przejście niebieskim szlakiem ze skrzyżowania ulicy Zapora w Bielsku-Białej z ulicą Tartaczną - na tym skrzyżowaniu dalej ulicą Zapora już wzdłuż rzeki spływającej ze zbiornika wodnego. Po 15 min. zaczyna się podejście, najbardziej strome na całym odcinku. Kończy się dopiero na szczycie Palenicy (688 m n.p.m.) Dalej szlakiem niebieskim już na szczyt Błatniej (917 m n.p.m.) - trasa bardzo przyjemna, łagodna, miejscami odsłonięta i widokowa na stronę pasma Szyndzielni i Klimczoka. Pod szczytem Błatniej przy schronisku kończy się szlak niebieski - z tego miejsca rozchodzą się w różnych kierunkach szlaki żółty (na Trzy Kopce), zielony (do Brennej) i czerwony (na Wielki i Mały Cisowy, Czupel, do miejscowości Biery).
Na szczycie Błatniej wielka studnia - charakterystyczny punkt tego miejsca. Jest to też dobre miejsce obserwacyjno-widokowe - stąd rozpościera się panorama na okoliczne szczyty i miasto niemal w zakresie 360*