Ješevac (Jablanica-Trijeska-Crni vrh-Grabovica-Rapaj brdo)

Photo ofJeševac (Jablanica-Trijeska-Crni vrh-Grabovica-Rapaj brdo) Photo ofJeševac (Jablanica-Trijeska-Crni vrh-Grabovica-Rapaj brdo) Photo ofJeševac (Jablanica-Trijeska-Crni vrh-Grabovica-Rapaj brdo)

November 28, 2021
November 2021

near Jablanica, Central Serbia (Serbia)

27. novembar
vodič Jugoslav
učesnika 41

Posle četvoročasovne vožnje stigli smo u selo Jablanica. Napuštamo bus i krećemo putem pored nekoliko kuća ka vrhu Trijeska. Napuštamo seoski put i ulazimo u šumu, jasno uočljiv šumski put nas vodi uzbrdo, zatim nastavlja gotovo ravno sa ponekim blažim spustom, razmišljam da bi trebalo da krenemo uskoro uzbrdo jer svaki put ka vrhu vodi nagore a ne nadole. U jednoj krivini odvaja se ulevo staza preko livade ka jednom usamljenom drvetu, levo vodi staza ka vrhu Trijeska. Pojavljuju se i markacije.

Vrh je zanimljiv, pomalo zarastao, sa velikim komadima stena koje izgledaju kao da ih je neko nemarno razbacao po okolini. 15-ak minuta odmora na vrhu pa sledi spust istim putem do prevoja i već pomenutog drveta gde pravimo kolektivnu fotografiju.

Dalje staza vodi kroz šumu, ponekada je staza jasno vidljiva, ponekada se samo naslućuje, kako god više je nego zanimljivo i lepo. Izlazimo na kratko iz šume, prikupljamo se na manjoj čistini pa onda krećemo dalje uzbrdo prilično urasliom stazom, u šali konstatujem da sam ja 2014-te možda poslednji prošao ovuda sa grupom. Ponovo smo na šumskom putu, srećemo i automobile kojima su lovci izašli na teren, gde su automobili tu je i put, tvrd, šumski.

Sa puta se odvaja staza ka Crnom vrhu, najvišem vrhu Ješevca. Onaj teži deo staze smo prebrodili. Pravimo još jednu pauzu na lepoj livadi sa još lepšim pogledom. Preostaje nam samo spust do sela Grabovica, naravno taj spust ima i par manjih uspona, treba još malo da se oznojimo.

Asfaltni put u Grabovici je siguran znak da smo blizu civilizacije i kraja naše akcije. Izbijamo na put Gornji MIlanovac - Kragujevac kod Rapaj brda. Za danas sasvim dovoljno.

Onaj drugi deo akcije, neplanski, neću da opisujem, sve što je neplanski često bude bolje od planiranog. Tvrdim da je i sada bilo tako.

U poređenju sa mojim trekom iz 2014 godine Jugoslav je imao par drugačijih rešenja ali je staza manje više ta kojom smo i mi prošli pre sedam godina.

cistina na izlasku iz sume

Crni Vrh (902 m)

Crni Vrh (902)

Klik Grabovacki (722 m)

Klik Grabovacki (722)

kraj akcije, Rapaj brdo

levo kod trafo stanice

livada sa lepim pogledom

preko lvade uzbrdo do usamljenog drveta

Broad-Leaved Forest

raskrsnica u selu, pocetak asfalta

Cesta

Trijeska (736)

usamljeno drvo

Broad-Leaved Forest

vidljiva stazica ali pomalo zarasla