Jerisorski dol

October 16, 2017
October 2017

near Topli Do (Serbia)

Jerisorski dol je predeo izuzetne lepote koji se nalazi na Staroj Planini. Za njega smo culi, i od njih i dobili originalan trek, od Snezane i Nenada Lazica, dvoje ljudi koje ove predele poznaju kao svoj dzep. Pocetak treka je dobro poznat, krene se makadamom ka Piljskom vodopadu, produzi posle skretanja jos otprilike 1 km, a zatim skrene desno na sporedni kolski put. Posle nekih 400m puta vise nema, on ulazi u vodu, i tu zapravo avantura krece. Napominjem da bilo kakve ociscene staze nema ni u najavi, priroda je netaknuta i divlja, i upravo joj to daje draz. Usput cete nailaziti na cetinarske sume, raznobojne listopade, kamenje prekriveno mahovinom, stenje kao nozem iseceno. Sunca nema puno, jer je suma uglavnom gusta. Zivotinjski svet, osim insekata, nismo videli, mada smo culi ptice. Kada se prodje zeleni vodopad, i krene jos malo uzbrdo (a zapravo je od skretanja sve vreme uzbrdo) kolicina vode u potoku opada, pa smo procenili da je bolje da izadjemo na glavni put. Srecom, pre glavnog puta izbili smo na zarastao kolski put, koji nas je, uz prelepe pejzaze doveo do glavnog puta ka Dojkincima tj. Toplom Dolu. Odatle je staza iskljucivo nizbrdo, ima da se ide ali sve vreme imate pogled ili na sume ili na vrhove Stare Planine, pa vreme brzo prodje. Kada dodjete do table zatvorili ste krug i ostaje vam oko 2.5 km do Toplog Dola. Dan je bio prelep, a iskustvo nezaboravno. Tople preporuke.

PictographWaterfall Altitude 2,861 ft

Zeleni vodopad 2

PictographWaterfall Altitude 4,322 ft

Slapovi

Izlazak na kolski put ka Dojkincima