Jenkelo waterfallآبشار های جنکلو . فاضل اباد گرگان با دوستان سپنتا

Photo ofJenkelo waterfallآبشار های جنکلو . فاضل اباد گرگان با دوستان سپنتا Photo ofJenkelo waterfallآبشار های جنکلو . فاضل اباد گرگان با دوستان سپنتا Photo ofJenkelo waterfallآبشار های جنکلو . فاضل اباد گرگان با دوستان سپنتا

December 26, 2021
December 2021

near Behshahr, Māzandarān (Iran)

حرکت از بهشهر ساعت ۱۰ صبح به طرف گرگان. شهر فاضل اباد .بلد راه اقای امین ظریف رو گرفتیم . وسط شهر سمت راست بطرف روستای محمد اباد. بعد از حدود ۲۰ کیلومتر به دوراهی میرسیم سمت راست جاده تابلو روستای خلیندره و ماهیان داره. سمت راست دوراهی بطرف ماهیان میره حدود ۱۰ کیلومتر تا روستا البته روستای چلی و چلی بالا هم بالای کوه دیده میشه که ابشار چلی داره ولی ما به روستای ماه یان رفتیم ابتدا کنار مزرعه پرورش ماهی سردابی غزل الا رفتیم و عکس گرفتیم. از اینجا هم میشه ابشار رفت حدود ۱۰ دقیقه ولی سوار ماشین شدیم ادامه مسیر اسفالته کمی رفتیم و ماشین پارک کردیم. ادامه بعد از گذر از یک رود کوچک سنت چپ پاکوب رفتیم تا به یک رودخانه پر اب رسیدیم. در طول مسیر با فاصله کم چند تا ابشار های بسیار زیبا و یک غار بنام جنکلو . یعنی خونه جن . بعد از حدود ۱ کیلومتر پیاده روی از ابتدای مسیر . از رودخونه رفتیم بالا. دشت بسیار زیبا درست زیر پرورش ماهی. چای اتشی و غذا خوردیم و برگشتیم به جاده اسفالته بطرف ماشین. حدود ساعت ۵ خونه بودیم. کل مسیر پیاده روی حدود ۲ کیلومتر. البته اکر وقت داشتیم به گفته بلد راه ابشار چلی هم خیلی زیباست ولی وقت نداشتیم. انشاا... دفعه بعد😀🙏🌺