'جاده فیروز کوه- سنگده-جنگل مرسی سی-چشمه حیدرزاده'کمپ قله خرو نرو

Photo of'جاده فیروز کوه- سنگده-جنگل مرسی سی-چشمه حیدرزاده'کمپ قله خرو نرو Photo of'جاده فیروز کوه- سنگده-جنگل مرسی سی-چشمه حیدرزاده'کمپ قله خرو نرو Photo of'جاده فیروز کوه- سنگده-جنگل مرسی سی-چشمه حیدرزاده'کمپ قله خرو نرو

October 27, 2017
October 2017

•   4.5 2 Reviews

near Sang Sīr, Māzandarān (Iran)

جاده فیروزکوه فرعی های بسیار دارد که اکثرا به جاهای دیدنی ختم میشوند . یکی از انها روستای سنگده است.
برای رسیدن به آن بایست از کنار پمپ بنزین پل سفید وارد فرعی بشویم. 17 کیلومتر جلوتر دوراهی را به سمت راست بپیچیم( سمت چپ به منتهی می شود.
5 کیلومتر جلوتر به سنگده میرسیم. یعنی از جاده فیرزوزکوه تا اینجا 22 کیلومتر است.
در انتهای اسفالت کارخانه چوب بری فریم واقع شده ، همانجایی که سمت راستش جادهای خاکی از کنار جنگلبانی عبور کرده و وارد جنگلمان میکند.
جاده خاکیست ولی اکثرا با سنگ پوشیده شده، شاید چون نزدیک سنگده است!
ولی به هر حال با ماشینهای سواری این جاده خاکی قابل طی شدن است. چندین فرعی در مسیر ده کیلومتری جنگلی پیش رو داریم تا به جایی برسیم که باید ماشین را پارک کرده و وارد جنگل شد. همانجایی که درختان راست قامت سر به فلک کشیده ای جنگل را شکل داده اند.اینجا اترتفاع حدود 1900 متر است.
سه کیلومتر بالاتر و در ارتفاع حدودا 2250 متری به چشمه حیدر زاده میرسیم. همانجایی که چند کلبه هم وجود دارد و کمپ مناسبی است برای کسانی که قصد صعود به قله خرو نرو را دارند.
پ.ن:
1) در میانه مسیر جنگلی تابلویی ابشار اوبن را نشان می دهد.
2) چشمه تلارسربند نیز در میانه راه و در کنار جاده است. طول و عرض جغرافیایی این چشمه:
36°01'22.6"N 53°13'22.2"E

Davoud Fazaeli Nov 9, 2017

بله با ماشین سواری هم میشه. اما بهتره با شاسی بلند و یا وانت برید

• shahinvaseghi Sep 10, 2018

سلام ما بگ پک سفر میکنیم برای اینکه با اتوبوس یا سواری به چشمه ی حیدر زاده برسیم چطور باید بریم؟

• Photo of Davoud Fazaeli
    Davoud Fazaeli Sep 11, 2018

میتونید با اتوبوسهایی که به سمت ساری میرن تا پل سفید برید و بعد از اونجا با سواری تا سنگده. از سنگده هم که تا چشمه حیدر زاده حدود 13 کیلومتره. پیاده حدود 7 ساعتی راه هست ولی میشه ده کیلومتر اول رو با ماشین رفت . یعنی تا جایی که جاده وجود داره

• Photo of shahabi.azita
    shahabi.azita Oct 17, 2023

سلام ممنون از اینکه اینقدر دقیق توضیح دادید

• Photo of amir asadi 2
    amir asadi 2 Apr 2, 2024

دیگه از جلوی جنگلبانی ببعد اجازه ورود ماشین نمیدن، فقط دامداران و زنبوردارن محلیکه که خرونرو و گوسفندسرا دام و کندو دارن اجازه تردد با موتور رو دارند