javaherde-lapasar-samamos-javaherdasht

Photo ofjavaherde-lapasar-samamos-javaherdasht Photo ofjavaherde-lapasar-samamos-javaherdasht Photo ofjavaherde-lapasar-samamos-javaherdasht

May 31, 2018
May 2018

near Ramak Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

14h:14m:47s | 31.6 km
گزارش کامل در http://yon.ir/hbEU5
برنامه ی گروه کوه دانشجوی شریف
hamnavard.sharif.ir
12-14 اردیبهشت سال1397
تعداد افراد31
از جواهرده تا گردنه سیگان یال مشخصی ست که پاکوب های فراوانی دارد.پاکوب اصلی عریض تر و شیب ملایم و بهتری با زیگزاگ های مناسب دارد.
در مسیر حرکت تا گردنه ای که به سمت باغدشت فرود می آید دو جا تابلو برای راهنمایی قرار داده شده یکی همان اول مسیر که از روستا وارد پاکوب می شود و دیگری در دشت زلزلان قرار دارد.
از گردنه تا باغدشت کمی مسير فرود سنگی است که احتمالا سرعت تيم کم خواهد بود.
باغدشت تا لپاسر پاکوب طولانی با شيب کم.
از لپاسر تا قله از پشت یال حرکت کردیم.
در طول مسير به علت تردد موتور سيکلت پاکوب های مشخصی وجود دارد.
از قله تا گردنه شيرکش از بين جاده خاکی حرکت کرده و از دره به سمت جواهردشت سرازی ميشویم.
در اردیبهشت دره ای که از گردنه به سمت پایین(جواهردشت) می آید یخچال عظیمی قرار دارد که با توجه به شیب مناسب و برف یخ نزده برای فرود همین مسیر را انتخاب کردیم که بسیار خوب و مناسب بود.این یخچال از ارتقاع 3200 شروع و در 2600 پایان می یافت.
دست به سنگ، حمایت، گذر از یخچال و رود، یخ شن اسکی نداشتیم.
.پیدا کردن پاکوب ابتدای مسیر از جواهرده یکم سخت است که باتوجه با جی پی اس و تابلوی اول مسیر ، راه را بیابید.
شماره تماس:09104961172
ایمیل:pooya.neeknam@gmail.com
سخن پایانی :این برنامه بسیار عالی است حتما توصیه می شود که این منطقه را ببینید و از زیبایی های آن که مهمان نواز مردم روستای جواهرده هم جزوی از آن است لذت ببرید.