Jablanik

April 24, 2022
April 2022

near Prokići, Central Serbia (Serbia)

23. april
vodič Jugoslav B.
učesnika 43

Petosatna vožnja od Subotice do prevoja Debelo brdo. Napuštamo bus i spremamo se za pešačenje.
Sa Debelog brda krenuli smo ka planinarskom domu Magleš gde je bila gužva, održavala se trka Bobija trail. Nastavili smo dalje ka Jablaniku. Ulazimo u šumoviti predeo, počinje uspon, ne mnogo jak niti dug. Izlazimo na vrh. Posle kraćeg predaha i fotkanja na vrhu krećemo dalje. Došli smo do prevoja između Medvednika i Jablanika. Tu sam preuzeo vođenje petočlane ekipe koja je procenila da bi joj uspon na Medvednik bio prevelik zalogaj. Šumskim putem pored reke Zavojštice došli smo do planinarskog doma Krušik. Sačekali smo grupu koja se popela na Medvednik i zajedno nastavili ka manastiru Pustinja. Većim delom je staza u blagom spustu. U selu Vujinovača posle konsultacija odlučujemo da napustimo prvobitan plan i da se ne krećemo uz Jablanicu do manastira Pustinja nego da poslednje kilometre ove ture ispešačimo asfaltnim putem. Posetu manastiru i prolazak stazom pored reke ostavljamo za neku narednu priliku.