Photo ofIzvor Drežanke (Gornja Dreznica (Draga-Stupine) -donji Vodopad, gornji Vodopad , izvor) Photo ofIzvor Drežanke (Gornja Dreznica (Draga-Stupine) -donji Vodopad, gornji Vodopad , izvor) Photo ofIzvor Drežanke (Gornja Dreznica (Draga-Stupine) -donji Vodopad, gornji Vodopad , izvor)

4 mi
June 5, 2022
June 2022

near Draga, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

mada ima uglavnom oznacena staza, nismo mogli naci nijedan detaljan track koji jasno naznacava polozaje donjeg , gornjeg vodopada i izvora. i ovdje je gps malo ludovo izmedju donjeg i gornjeg vodopada, ali je ipak vecina toga uhvacena.

do pocetne tacke se dodje kad se sa magistralnog puta Jablanica Mostar, jedno 15ak km od Jablanice skrene preko mosta za Dreznicu. krivudav asfaltiran put sa dvije trake vodi kanjonom Dreznice kroz naselja sireg podrucja Donje i Gornje Dreznice i nakon 15ak km, poslije dzamije , na jednoj krivini se naidje na bijelu plocu koja oznacava pocetak staze.
Odmah ispod pocetka , ispod ceste ima krivudava staza koja vodi do prekrasnog jezerceta-kupalista oznacenog kao Stupine. Jedno od rijetko lijepih skrivenih mjesta nase zemlje.
Kad se vratimo na stazu koja vodi iznad ceste kroz zaraslu sumu, ona se ubrzo sastaje sa rijecicom Moscenusom koja je jedna od rijecica koje tvore Drezanku. Staza se dalje sve do donjih vodopada probija kroz uski kanjon Moscenuse zadrzavajuci prekrasne prizore zelene rijecice sa virovima, prosirenjima. citali smo da se voda moze piti citavom duzine stae piti i provjerili to zadovoljno na par mjesta.
iako do donjih vodopada ima mozda samo 2-3 km , staza je dosta zarasla , neravna, kamenita, pa kretanje nije lagano kako izgleda samo gledajuci udaljenost i predjenu visinsku razliku.
sami donji vodopad se lijepo vidi iz daljine, ali da bi mu se priblizili mali je izazov, morate preci preko kamenih gromada na rijeci, proci cak jednim dijelom metar dva vertikalne sajle sa stepenicama i uskom kliskom stazom doci do samog vodopada.
da bi dosli do gornjeg vodopada, treba se vratiti stazom unazad i na jednom mjestu je oznaceno skretanje ulijevo (od Dreznice udesno) . predje se rijeka i onda uzbrdo izadje na bolje utabanu i oznacenu stazu do izvora i gornjih vodopada. staza je na mjestima eksponirana, vodi preko sipara koji se runi pa treba biti veoma oprezan.
Mnogi ovdje upozoravaju na veliku opasnost od zmija, pogotovo sto se na par mjesta treba pridrzavati za stijene ili kretati blizu njih, kroz grmlje itd, mi kad smo mi bili bio je nemoguce vruc dan, sparina, ali ih nismo sretali u nekoj neuobicajenoj mjeri za to ili slicna podrucja. vidjeli smo par neotrovnih i to ne tako blizu nas...
prizor gornjih vodopada kvari vodovodna cijev koja vodi od izvora do sela ispod.
desno od gornjih vodopada ima oznacena staza koja vodi do izvora koji se nalazi tacno povis gornjih vodopada. pristup do samog izvora je dosta nezgodan, posto vodi ili preko veoma nestabilnog sipara ili preko kliskih stijena.
vratili smo se lijevom obalom Moscenuse prolazeci kroz zaseok rajici i izlazeci na put

video

Cesta - polazna tacka

greskom je otisla juznije prema kuaplistu Stupine

PictographLake Altitude 1,375 ft

Stupina

PictographWaterfall Altitude 1,888 ft

Donji vodopad

PictographRiver Altitude 1,906 ft

prelaz preko rijeke prema gornjem vodopadu