Izvir Bele

January 23, 2023

near Breginj, Kobarid (Slovenija)

Bela izvira nad Breginjem v več izvirih in je hudourniškega značaja, največji izvir se nahaja pri križišču za Klatnico (pitna voda) ter sv. Marjeto. Potok Bela teče skozi Breginj, mimo vasi Sedlo in se po približno šestih kilometrih pri Podbeli izliva v Nadižo. Zaradi strme struge in velike intenzitete padavin, ima kljub povprečnemu nizkemu vodostaju hudourniški značaj in s tem povezano izredno erozijsko moč, ki pa je zmanjšana z betonskimi pregradami "špere". Njena erozijska moč se vidi pri Breginju in pod vasjo Sedlo, kjer je izoblikovala globoko rečno strugo.

Opis poti:
S parkirišča nadaljujemo mimo cerkve (le te obidemo po desni strani) in vzpon nadaljujemo po asfaltirani cesti v smeri Stola in Muzca. Cesta se najprej vzpne skozi vas, mi pa ji v križiščih sledimo v že znani smeri. Višje cesta izgubi asfaltno prevleko in nas mimo starega mlina pripelje do označenega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno (levo cerkev Marije Snežne). Cesta, ki se še naprej zmerno vzpenja, pa nas kmalu pripelje do označenega razpotja, kjer se v levo odcepi markirana peš pot na Muzec (Musc).
Nadaljujemo v smeri Stola in vzpon še naprej nadaljujemo po makadamski cesti, le ta pa nas kmalu pripelje do naslednjega označenega križišča. Pot zavije desno in po nekaj korakih prispemo do izvira Bele.