Photo ofIznad Rakitnice (Nekropola Umoljani-Vodenice-Studeni potok-Lukomir-Peruca-Rakitnica-Bobovica-Prut) Photo ofIznad Rakitnice (Nekropola Umoljani-Vodenice-Studeni potok-Lukomir-Peruca-Rakitnica-Bobovica-Prut) Photo ofIznad Rakitnice (Nekropola Umoljani-Vodenice-Studeni potok-Lukomir-Peruca-Rakitnica-Bobovica-Prut)

May 15, 2022
May 2022

near Bobovica, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kruzna tura koja je povezala par kako siroko prepoznatljivih i poznatih destinacija koje se naslanjaju na ovaj dio kanjona Rakitnice , tako i onih ne tako poznatih , a koje svakako zasluzuju vise paznje. Krenuli smo od cuvenih stecaka koji se nalaze kod skretanja za Umoljane, posjetili vodenice koje se nalaze nedaleko od puta prema Umoljanima i produzili prelijepim livadama i rijetkim sumama koje se nadvijaju s Bjelasnicke strane kanjona Rakitnice. Posebna zelja bila nam je uhvatiti slap Studenog potoka koji vijuga u blizini Umoljana i sa jednim od najvecih privremenih vodopada u BiH, duzine 400 m , spusta se i ulijeva u Rakitnicu. Vodopad je vidljiv veoma kratko i uglavnom samo u ovo doba godine. Prvo smo posjetili dio gdje vodopad pocinje da se spusta prema kanjonu Rakitnice, da bi na kraju dugog ispunjenog dana, otisli i sa suprotne strane kanjona od Sela Bobovice i sa vrha Prut 1436 m na Visocici posmatrali citav vodopad u njegovoj zadivljujucoj velicini i ljepoti.
Prije toga smo prosli prelijepom dobro utabanom i popularnom stazom koja vodi iznad kanjona ispod Bjelasnickih vrhova Ladni Kuk i Obalj do poznatog autenticnog sela Lukomir. Destinacija privlaci mnogobrojne turiste, sto domace, sto strane, kao i planinarske i grupe ljubitelja prirode iz citave BiH i sire, ali pretjerana komercijalizacija i masovni turizam bez odgovarajuce zastite prirode i autenticnog okolisa vec prijeti da ovo mjesto dozivi sudbinu mnogih slicnih mjesta kod nas i tako izgubi svoju autenticnost.
U povratku smo se spustili prema kanjonu Rakitnice, usput posjecujuci pravi jos ne toliko poznat i pristupacan dragulj prirode . on srecom jos nije postao dio masovnog turizma, valjda i zbog svog polozaja. radi se o vodopadu Peruce. Vodopad pravi istoimena rijecica prelazeci preko jedne stijene na svom spustanju prema Rakitnici. Specificnost ovog prekrasnog vodopada je sto je stijena preko koje tece udubljena tako da mozete proci iza vodopada i odatle posmatrati velicanstveni spust vode. ovaj vodopad nesto je dugotrajniji od vodopada Studenog potoka i najcesce se gubi samo u najsusnijim ljetnim mjesecima.
nakon vodopada spustili smo se laganom stazom prema kanjonu Rakitnice. sam ambijent kanjona, stijene sa strane, kao i stijene preko kojih tece voda, jezerca i virove koje ona pravi u svom neumoljivom toku stvaraju poseban dozivljaj za sva cula i nesto je sto se tesko da opisati. Tu smo presli viseci drveni most koji je neki nas covjek posvetio svojoj majci i u nevjerovatnom ali paradoksalno tehnicki ne zatjevnom usponu, uputili se s druge strane kanjona, prema Visocice i skoro napustenom vikend selu Bobovica. kad gledate sa dna kanjona gdje se morate uspeti ne mozete vjerovati da je moguce da tuda ima ikakva staza, a pogotovo ne neka bez vertikalnih sajli koje potpomazu uspon. staza jest strma, na mjestima prilicno strma, jeste i kondicioni izazov , ali nigdje nije tezak tehnicki izazov koji se ne moze savladati za suha vremena bez nekih poteskoca. kad se uspnete doceka vas iznenadjujuce pitom prizor blagih livada i izvorista za stoku pred selom Bobovica.

Duzina kompletne ture sa spustom do pocetka vodopada, posjetom Lukomiru , silaskom do Peruce i usponom do Bobovice i na Prut je 20 km. elevacija je preko 1200 m, ali uz dug dan i dosta odmora tura se moze savladati bez problema.

yt video

Photo ofPolazna tacka parking prije mosta prema Bobovici i Tusilu Photo ofPolazna tacka parking prije mosta prema Bobovici i Tusilu Photo ofPolazna tacka parking prije mosta prema Bobovici i Tusilu

Polazna tacka parking prije mosta prema Bobovici i Tusilu

PictographMonument Altitude 4,041 ft

Nekropola Umoljani

Voda

ovdje se skrene lijevo stazom prema vodenicama koje se vide vizuelno odatle

Vodenice

PictographRiver Altitude 4,755 ft

Studeni potok

PictographWaterfall Altitude 4,675 ft

vodopad Studenog potoka

stari mezar

moze se i odavde ici do vodopada Peruce stazom lijevo

Photo ofraksrsnica - pravo Lukomir lijevo kanjon Rakitnice Bobovica Photo ofraksrsnica - pravo Lukomir lijevo kanjon Rakitnice Bobovica Photo ofraksrsnica - pravo Lukomir lijevo kanjon Rakitnice Bobovica

raksrsnica - pravo Lukomir lijevo kanjon Rakitnice Bobovica

PictographBridge Altitude 3,295 ft

Most na rakitnici

voda na ulazu u Bobovicu

Photo ofPrut - pogled na vodopad Studenog potoka Photo ofPrut - pogled na vodopad Studenog potoka Photo ofPrut - pogled na vodopad Studenog potoka

Prut - pogled na vodopad Studenog potoka

Bobovica - lijevo prema cesti i polaznoj tacki