Iz Aliefendića na Teševsko brdo, u čast Dipiju

Photo ofIz Aliefendića na Teševsko brdo, u čast Dipiju Photo ofIz Aliefendića na Teševsko brdo, u čast Dipiju Photo ofIz Aliefendića na Teševsko brdo, u čast Dipiju

October 18, 2020
October 2020

near Zgošća, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Dipijeva staza, lagana kružna tura: Aliefendići - Ružići - Žitelj - Šekijeva voda - Teševsko brdo (1204 mnm) - Dipijevi spomenici - Begova vrtača - Mladinovići - Konak - Krevnik - Studenac - Ravne - Aliefendići.
U Aliefendiće se dolazi asfaltnim putem iz pravca Zgošće. Staza nije markirana.
Opis staze: Penjemo se asfaltom do vrha Aliefendića. Nakon silaska sa kraja asfalta nastaviti uspon grebenom, šumskom stazom do Žitelja. Dalje vodi šumski drum do livade pod Teševskim brdom, pa opet šumskim drumom do Šekijeve vode gdje ima nastrešnica sa klupom i vikendica. Nakon toga travnatim livadama sve do vrha Teševskog brda odakle se pruža lijep pogled na Lipnička brda, Dragovićko brdo i Perun sa jedne strane i Vranicu sa druge strane. Ispod vrha prema Kraljevoj Sutjesci, tj selu Teševo se nalazi spomenik poginulom borcu Armije BiH, Edibu Dogdibegoviću -Dipiju (1967 - 1993).
Od spomenika sa jarbolom idemo do spomenika gdje je poginuo Dipi i ulazimo u šumu kako bi naišli na stazu kojom se izlazi iz sela Teševo na Teševsko brdo.
# Kako kroz šumu nema staze bolje se vratiti preko vrha, istom stazom, do Šekijeve vode.
Prolazimo pored Begove vrtače, gdje se pojavljuje jezero (kažu pred svaki belaj) i onda opet na Šekijevu vodu pa desno prema Mladinovićima tj selu Halinovići. Po silasku na šumski drum idemo lijevo (desno su Halinovići i pl. dom "Bočica") i sa druma skrećemo kruz borovu šumu i silazimo do vikendice na Krevniku. Penjemo se na Krevnik i prije vrha idemo lijevo, lijepom šumskom stazom do čobanske klupe, pa opet šumskom stazom do nedovršene lovačke kuće iza koje se nalazi voda Studenac. Ispod kuće u dnu livade spuštamo se kamenitom šumskom stazom i izlazimo na livadu sa čobanskom bajtom. Spuštamo se livadom i ulazimo, desno, u borovu šumu da bi na kraju sišli na Ravne gdje se nalazi lovačka nastrešnica. Dalje kroz devastirano selo i stari put silazimo u potok i penjemo se u Aliefendiće odakle smo krenuli.

PictographCar park Altitude 1,782 ft

Uspon kroz selo do kraja asfalta

Mjesto gdje je Dipi poginuo. Bolje se je vratiti istom stazom jer je kroz šumu zaraslo.

Zagrađe (desno) Krvnik (lijevo)

PictographPark Altitude 2,874 ft

PictographPark Altitude 2,408 ft

Ravne

PictographPark Altitude 2,070 ft

Zgošća (desno) Aliefendići (lijevo, preko potoka)