Ivons de Gorgutes (ball de Benás)

June 9, 2014
June 2014

near Saint-Mamet, Midi-Pyrénées (France)

(IBP=83HKG)

Excursió per la part alta d'aquesta vall pirinenca a la zona fronterera.

Sortim del final de la carretera A-139 sobre del Plan de l'Espital. Agafem un sender ben senyalitzat que surt a mà esquerra pel mig del bosc. Passem un petit pontet i un collet fins que ens adrecem cap al Torrent de Gorgutes. Després de creuar-lo per un pontet mig enfonsat (fotografia 1) ens comencem a trobar neu continua. Anem creuant en lleuger ascens la Solana de Gorgutes, on podem veure els Ivons de la Solana de Gorgutes o de la Montañeta (fotografia 2). Aquí hem de pujar pel llom rocós i per una pala final cap al Turonet de Gorgutes que domina l'estany del mateix nom. Des d'aquest punt es té una bona vista cap a la carena que puja del Pòrt dera Glera cap al Tuc de Sacrotz (fotografia 3), el Pòrt Vielh entre el Malh Pintrat i el Pic d'Estauàs (fotografia 4) o l'Ivon de Gorgutes que comença a desglaçar-se (fotografia 5). Tornem a baixar pel mateix camí amb boniques vistes, al final, sobre la Pleta de la Sarra i el Plan de l'Espital (fotografia 6).

Itinerari 7 de la guia Guía del Valle de Benasque (Barrabes Editorial) o 8.m de la guia Ibones y lagos del Pirineo aragonés (Sua edizioak)
Mapa Aneto Maladeta 1:25000 (Editorial Alpina - GeoEstel)

Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/IbonsDeGorgutes?authuser=0&feat=directlink