Ivan Dolac-(Mali)Jelinak-Barzonje (Čvrsnica)

Photo ofIvan Dolac-(Mali)Jelinak-Barzonje (Čvrsnica) Photo ofIvan Dolac-(Mali)Jelinak-Barzonje (Čvrsnica) Photo ofIvan Dolac-(Mali)Jelinak-Barzonje (Čvrsnica)

August 9, 2020
August 2020

near Čuljci, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Kad iz pravca Jablanice prođete Blidinjsko jezero i krenete prema Posušju, sa lijeve strane makadamski je odvojak za selo Barzonje sa Crkovom Gospe snježne. Prije crkve je makadamski put ukupne dužone 2,3 km koji vodi diretno na jezero, a zatim skreće desno uz obalu do desnog odvojka na požarnu cestu kojom se krećete još točno 2 km do mjesta koje je strelicom ( a u budućnosti i tablom sa putokazom) označeno kao polazište staze iz Ivan doca. Makadam je solidan i mogu se njime voziti i tzv. mala auta. Ova staza ustvari vodi do skloništa HGSS i kote 2093 m/nm od koje se makadamskom cestom u duljini od oko 2,2 km može stići do vojne baze i vrha Pločno 2228 m/nm. Markacija nas vodi stazom probijenom uzbrdo kroz šume munike, crnog bora i bukve (temperaturna inverzija) i na jednom mjestu se račva na još neobilježenom raskrižju za tzv. staru stazu (Jelinak-Pločno) i ovu novu prema vrhu Pločno. Odabiremo desnu stazu prosječenu kroz kleku koja na prvom dijelu od oko 300 m kroz sipar nije markirana (kameni ćurci) do raskrižja na kojem stoji putokaz za Pločno i Jelinak. Odavde je staza opet markirana i prosječena kroz kleku prema vrhu Jelinak 1805 m/nm do kojeg stižete za ukupno 2,5-3 sata. Umjesto povratka istim putem odlučujemo se da produžimo dalje u nastavku sa vrha markacijom koja nas za oko jedan sat grebenom dovodi do asfaltne ceste za Posušje uz izblijedjelu tablu na kojoj stoji Grkuš-Bare-Pločno nešto ispod sela Barzonje. Ako pri polasku ovdje niste ostavili jedno auto morate se vratiti po svoje u Ivan-dolac nekih 4,5 km makadama. Staza se naravno može prijeći i u suprotnom smjeru.Vrh se iz ovog pravca može popeti za 1,5 sati. Nudi prekrasne vizure na Blidinjsko jezero, Bare i dalje.