Photo ofIvan Do-Bosača-prevoj iznad jablan Jezera-Bosača-Zminje jezero-Ivan Do-Crno jezero Photo ofIvan Do-Bosača-prevoj iznad jablan Jezera-Bosača-Zminje jezero-Ivan Do-Crno jezero Photo ofIvan Do-Bosača-prevoj iznad jablan Jezera-Bosača-Zminje jezero-Ivan Do-Crno jezero

May 7, 2013
May 2013

near Pitomine (Montenegro)

I ako je ova samostalna akcija izvedena prvog maja 2013. na mnogim delovaima staze bilo je dubokog snega kroz koji se propadao i do pojasa. Staza je atraktivna, non-stop se zastaje radi fotografisanja. Kada se izadje iz šume kroz koju vodi markirana staza iznad Bosače, prođe jedan strmi proplanak i kada Vas staza povede ka stazi koja prolazi ispod Ražane glave, treba se sa dese stane odvojiti i krenuti izbrdo na samu Ražanu glavu, zbog prelepog vidikovca, odakle se ko nadlanu vidi Žabljak, Jezerska visoravan, Međed, Savin kuk, i mnogi drugi lokaliteti. Po silasku sa Ražane glave, nastavljate markiranom stazom do prevoja iznad Jablan jezera. Ja sam tu zbog snega u koji sam propadao i do pojasa, odustao, pre sveg jer sam bio sam. Ovaj trek ima dosta skretanja sa markirane staze, jer se mnoge markacije ne vide dobro, moge su ucrtane na nekom kamenu, koji je prekrio sneg, a jedan deo njih sam i ja sam promašio ili ih nisam video. U svakom slučaju, tura je bila dobra i puna kontrasta. Sa jedne strane sneg kroz koji se propada jer je vlažan i pred topljenjem a sa druge strane sunce koje je nemilosrdno pržilo, tako da vam je zaštita u vidu marame, kačketa i sredstva za zaštitu od sunca, zaista neophodna. U povratku sam imao želju da svratim do Zminjeg jezera kuda sam i krenuo, ali je pri kraju staze, sneg koji se topi obrazovao reku kroz koju nisam ni mogao ni hteo proći. Po povratku u Ivan Do, (gde sam odveo jednog psa sa orlcom i priveskom sa brojem telefona, koji me je pratio duž celog toka staze), otišao sam do Crnog jezera.