Itinerari les Fonts - (Font Nova)

2 hours one minute
June 25, 2021
June 2021

near Paüls, Catalunya (España)

Les Fonts

Baixem per la pista per on hem arribat a l'àrea de la Font Nova. A la bassa d'Ossera, continuem pel camí on, a mà esquerra, hi veurem un forn de calç, un canal d'aigua construida en pedra i restes de les guixeres d'Ossera. Més endavant, pujant pel sender arribem al pi del Perillo, un pi blanc monumental amb diverses besses que creixen obliqües i inclinades des de prop de la base. Uns puntals i un cables alleugereixen el pes de la seva ampla capçada. L'última part del recorregut és especialment atractiva per les vistes sobre la plana de l'Ebre.

Actualment, des del pi del Perillo, s'ha habilitat un sender que ens apropa fins a la font de Nadal, on tenim d'anar i tornar per un mateix camí.

PictographPicnic Altitude 1,286 ft

Caseta de Petxo

• Photo of Lo Ximenes
    Lo Ximenes Jan 27, 2023

El primer kilòmetre de la ruta és un camí asfaltat amb molta pendent negativa. Fet que és una pena, ja que la resta de la ruta està molt bé.