Itinerari La Barcina - (zona de Caro)

Photo ofItinerari La Barcina - (zona de Caro) Photo ofItinerari La Barcina - (zona de Caro) Photo ofItinerari La Barcina - (zona de Caro)

57 minutes
May 27, 2021
May 2021

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

La Barcina

Es tracta d'un recorregut linial molt atractiu, que permet diferents punts de vista d'anada i de tornada.

Prop del cim de Caro hi ha la Barcina (1.354m). S'hi arriba sense dificultat per un sender que puja i baixa amb moderació per la zona culminal dels Ports. Hi destaquen la vegetació adaptada a la climatologia d'aquestes carenes i els bosquets de pi rojal a l'obaga.

En tot el recorregut les vistes a linterior del massís s'alternen amb les vistes cap al vessant litoral. Hi ha possibilitats de veure ocells com la tallareta cuallarga o l'àguila calçada.

Punt d'inici i final

La zona d'aparcament és la que es troba paral·lela a la carretera, hi ha una obertura en la curva que permet deixar el vehicle. L'itinerari comença just al darrere del senyal d'informació, on veiem un sender que continua cap a la dreta.

Mirador

Al llarg de la ruta hi ha diversos punts des d'on es poden apreciar les magnífiques vistes de la zona interior del massís i de la vessant litoral. En aquest mirador es pot veure una visió més àmplia de tot el conjunt.

La Barcina

Des del cim de la Barcina ens trobem en un punt on hi ha una panoràmica dels 360º. Al sud el Delta de l'Ebre, la serra del Montsià i el mar Mediterràni. A l'oest, el Cim de Caro. Al nord, la Terra Alta. A l'est, les serres de Pàndols, Cavalls i Cardó.