Itinerari interpretatiu 7 PNCTF - Camí vell de Núria

Photo ofItinerari interpretatiu 7 PNCTF - Camí vell de Núria Photo ofItinerari interpretatiu 7 PNCTF - Camí vell de Núria Photo ofItinerari interpretatiu 7 PNCTF - Camí vell de Núria

March 8, 2024
February 2024

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta mil·lenària per accedir al santuari de Núria, a través d’un camí empedrat que s’obre pas a través de les gorges tallades pel riu. Espectaculars salts d’aigua i fondes gorgues seran els companys de camí, que serpentejant entre cingles i boscos densos ens permet refer les passes d’antics pastors i romeus.

Iniciem el Camí Vell de Núria a la plaça del Raig de Queralbs. El primer tram del camí transcorre per un bosc mixt ombrívol de freixes , avellaners, moixeres i roures. Passada la font de la Ruïra, el camí s’enfila per bosquines, a travessa una zona de tarteres i flanqueja la cinglera del Roc del Dui.

Passat el pont del Cremal, ens endinsem a les gorges de Núria a través d’un camí que serpenteja i ressegueix el riu acompanyat de salts d’aigua que s’encadenen, alguns tan espectaculars com el del Sastre i el de la Cua de Cavall.

Un cop creuat altra cop el riu, al pla de Sallent, el camí s’enfila per una pineda de pi negre fins a la creu d’en Riba, on s’obra davant nostre l’estany i el santuari de Núria, envoltant de les altes muntanyes que li fan de recer.

COM ARRIBAR-HI?
- En transport públic: Tren de la línia R3 (Barcelona-Puigcerdà). A Ribes de Freser agafem el cremallera o autobús fins a Queralbs. Per baixar podem fer-ho a peu o bé agafar el Cremallera de tornada a Queralbs des de Vall de Núria.
- En cotxe: Des de Ribes de Freser, agafem la GIV-5217 direcció Queralbs.

NORMES I CONSELLS
Als centres i punts d’informació us informaran i orientaran per tal de planificar una bona visita al Parc.

Practicar senderisme és la millor manera de conèixer el Parc. Per a la vostra seguretat, seguiu els camins senyalitzats, aneu ben equipats per a la marxa i preveieu la possibilitat que faci mal temps.

Estem en un espai de ramaderia extensiva. Les tanques, filats i vailets són fonamentals perquè els pastors no perdin el seu bestiar. Cal tancar-los sempre que se’n creui un.
El gos és benvingut al Parc, però pot ser perjudicial per al bestiar i la fauna salvatge que poden veure’l com a un depredador. Per això cal dur-lo lligat. Compte! A les Reserves naturals de França frontereres amb el parc, els gossos estan prohibits.

No és permès acampar ni fer foc a dins el Parc Natural. Cal endur-nos totes les deixalles que generem, tant orgàniques com inorgàniques, paper higiènic inclòs. Entre tots mantindrem el Parc ben net.

No es permet circular amb vehicles motoritzats fora de carreteres i pistes obertes a la circulació. Respecteu la senyalització i aparqueu als llocs habilitats.

Mantenint una distància prudencial amb el bestiar i la fauna salvatge, evitem interferències no desitjades.

No es pot fer volar drons. Al Parc hi ha moltes espècies que nidifiquen a terra i es poden veure afectades per la presència de drons.

La recol·lecció no és permesa dins del Parc Natural. Hi ha moltes espècies protegides, algunes de les quals estan amenaçades.