Photo ofItinerari interpretatiu 6 PNCTF - Ruta del santuari de Núria al Forat de l’Embut Photo ofItinerari interpretatiu 6 PNCTF - Ruta del santuari de Núria al Forat de l’Embut Photo ofItinerari interpretatiu 6 PNCTF - Ruta del santuari de Núria al Forat de l’Embut

2 mi
May 24, 2022
May 2022

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta que ens permet fer un viatge en els primers temps de l’ocupació humana de la vall de Núria i apropar-nos al forat de l’Embut, per on s’esmunyen les aigües que baixen del Puigmal.
L’itinerari s’inicia darrera el santuari, resseguint el riu de Finestrelles i una de les rutes més utilitzades per pujar al Puigmal. A l’arribar al torrent de la coma de l’Embut, ens desviem per remuntar aquest torrent, que queda a la nostra esquerra. Desprès de passar per sota d’antics assentaments ramaders creuem el torrent a l’alçada del forat de l’Embut.
Un cop a l’altra vessant retornarem tot passant per sota de la cova del Catau de l’Os, també un important jaciment neolític, fins al ras de l’Ortigar, on abunden flors pròpies dels prats d’alta muntanya.
El descens fins a Núria el fem gaudint de vistes sobre el santuari, l’estany i les muntanyes que l’envolten.
Al ser un itinerari circular, si volem fer el desnivell fort de pujada, el podem fer a l’inversa de tal i com està descrit.

COM ARRIBAR-HI?
En transport públic: Tren de la línia R3 (Barcelona-Puigcerdà). A Ribes de Freser agafem el cremallera fins a Vall de Núria Per baixar podem fer-ho a peu pel Camí Vell fins a Queralbs i allà agafar el Cremallera, o bé agafar el Cremallera de tornada a Ribes de Freser des de Vall de Núria directament.
En cotxe: Des de Ribes de Freser, podem agafar la GIV-5217 direcció Queralbs per agafar el Cremallera allà.

NORMES I CONSELLS:
Als centres i punts d’informació us informaran i orientaran per tal de planificar una bona visita al Parc.
Practicar senderisme és la millor manera de conèixer el Parc. Per a la vostra seguretat, seguiu els camins senyalitzats, aneu ben equipats per a la marxa i preveieu la possibilitat que faci mal temps.
Estem en un espai de ramaderia extensiva. Les tanques, filats i vailets són fonamentals perquè els pastors no perdin el seu bestiar. Cal tancar-los sempre que se’n creui un.
El gos és benvingut al Parc, però pot ser perjudicial per al bestiar i la fauna salvatge que poden veure’l com a un depredador. Per això cal dur-lo lligat.
Compte! A les Reserves naturals de França frontereres amb el parc, els gossos estan prohibits.
No és permès acampar ni fer foc a dins el Parc Natural. Cal endur-nos totes les deixalles que generem, tant orgàniques com inorgàniques, paper higiènic inclòs. Entre tots mantindrem el Parc ben net.
No es permet circular amb vehicles motoritzats fora de carreteres i pistes obertes a la circulació. Respecteu la senyalització i aparqueu als llocs habilitats.
Mantenint una distància prudencial amb el bestiar i la fauna salvatge, evitem interferències no desitjades.
No es pot fer volar drons. Al Parc hi ha moltes espècies que nidifiquen a terra i es poden veure afectades per la presència de drons.
La recol·lecció no és permesa dins del Parc Natural. Hi ha moltes espècies protegides, algunes de les quals estan amenaçades.